#YetizBlog o internecie, reklamie i marketingu

Myślołap Yetizu

Jedna odsłona, jedno kliknięcie, jeden koszyk, jeden zakup, czyli święty Graal każdego e-commercowego biznesu – być tak celnym w działaniach marketingowych, aby każda wydana złotówka generowała obrót. Czy to możliwe? Skąd się wzięła personalizacja? Dawno, dawno temu, kiedy fantastyka Stanisława Lema była jeszcze fantazją, a nie faktem, kiedy komputer o…
Czytaj dalej
W świecie, gdzie środki masowego przekazu utrzymują się z reklamy, zwyczajny użytkownik może czuć niechęć do nachalnie wyskakujących pop-upów, którymi (co gorsza) może nie być zainteresowany. Odpowiedzią na niedopasowane treści są kontekstowe kampanie reklamowe. Czym są i jakie możliwości oferują reklamodawcom? Chęć tworzenia coraz to bardziej kreatywnych i innowacyjnych kreacji…
Czytaj dalej
Mówi się, że skomplikowana technologia zaczyna przypominać magię. Doskonałym tego przykładem są algorytmy reklamowe, którymi posługuje się Facebook, a właściwie Meta. Ilość źródeł danych i zmiennych, na których opiera się algorytm, jest tak duża, że można się pogubić. Niedawno ogłoszoną zmianą jest planowane ograniczenie danych third-party, co będzie wiązać się…
Czytaj dalej
Oryginalne treści w mediach społecznościowych – czy powrócą czasy, gdy w każdym medium mogliśmy znaleźć coś unikalnego? Instagram postanowił podjąć walkę z powielaniem treści pomiędzy platformami, stosując taktykę kija i marchewki. Będzie trochę karania, ale też satysfakcjonująca nagroda. Czy to zadziała? Reelsy w mediach społecznościowych – Instagram walczy o unikalne…
Czytaj dalej
W cyfrowym świecie niemal codziennie polegamy na różnych autorytetach. Swoje decyzje zakupowe i opinie bardzo często opieramy na ludziach, których w zasadzie nie znamy, jednak z jakiegoś powodu bardzo im ufamy. Mowa o influencerach, których siła sprawcza ma ogromną moc wpływu na nas jako jednostki, na marki oraz na całe…
Czytaj dalej
Początkowo TikTok był jednym z wielu mediów społecznościowych, jednak portal sprawnie poszerza paletę opcji zarówno dla prywatnych odbiorców, jak i dla reklamodawców. Dziś opowiem o nowej funkcji dla tych drugich – TikTok Search Ads, narzędzie, które odpowiednio wcześnie wdrożone pozwoli wyprzedzić konkurencję. Must have dla marketerów Wdarł się do świata…
Czytaj dalej
O Kliencie Na początku lipca 2021 odbyła się 14 edycja festiwalu Gdynia Design Days, organizowanego przez zespół z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. To seria wydarzeń związanych z designem, które poruszają tematy projektowania w kontekście zmian zachodzących w dynamicznie zmieniającym się świecie i społeczeństwie. Po zakończeniu wydarzenia, zespół organizatorów postanowił…
Czytaj dalej
Zastanawiałam się, czy w dobie tak łatwego dostępu do informacji pisanie o pojęciach ma jeszcze sens. Ale o ile do wiedzy dostęp mamy niemal nieograniczony, o tyle do czasu już nie zawsze, więc może takie zebranie takich najważniejszych z ważnych terminów, jakimi posługujemy się w rozmowach o marce, może okazać…
Czytaj dalej
Czym jest Account Based Marketing? Account Based Marketing to podejście, które z coraz większymi sukcesami przebija się do głównego nurtu marketingu B2B. Dlaczego B2B? Bo zwykle wymaga dużej wiedzy o potencjalnym odbiorcy treści oraz relatywnie dużych nakładów w przeliczeniu na jednego pozyskanego (zeskalowanego) klienta. W zamian oferuje wyższe ROI z…
Czytaj dalej
W poprzednim artykule LINK DO ARTYKUŁU omówiliśmy dwa z pięciu czynników wpływających na wybór platformy do marketing automation – była to strategia firmy oraz najpopularniejsze narzędzia. Dziś przedstawiamy kolejne trzy. 1. You have to burn to earn (trzeba wydać, żeby zarobić) Jak w każdym biznesie, cena jest jednym z głównych…
Czytaj dalej