Co charakteryzuje podejście anywhere commerce?
Jak anywhere commerce rewolucjonizuje sprzedaż?
Dopasowanie do oczekiwań rynku
Wdrożenie podejścia a-commerce oznacza większą łatwość w dopasowywaniu się do coraz szybciej zmieniających się trendów, wyznaczanych przez oczekiwania i potrzeby konsumentów.
Podejście data driver
Agregowanie danych w ramach jednego spójnego modelu daje większe możliwości data science oraz wyciągania wniosków dotyczących zachowań konsumenckich. Ta wiedza przekłada sie na zwiększenie sprzedaży.
Zakup w dowolnym miejscu i czasie
A-commerce odpowiada na oczekiwania klientów, którzy chcą mieć możliwość zakupu niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajdują oraz medium, którym się posługują.
Spójna strategia
Wspólna strategia sprzedażowa daje większe możliwości optymalizacji doświadczeń zakupowych w ramach Customer Journey.
Czym jest anywhere commerce?
A-commerce ma na celu zapewnienie spójnego i zintegrowanego doświadczenia klienta niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób dokonuje zakupów lub interakcji z marką.
Anywhere commerce w kilku słowach to:
- dokonywanie zakupów i interakcja z marką w dowolnym miejscu i czasie, niezależnie od urządzenia czy kanału,
- zapewnienie jednolitych i spersonalizowanych doświadczeń klienta w różnych punktach styku,
- płynne przejście pomiędzy kanałami, np. od oglądania produktu w sklepie, przez sprawdzenie go w social mediach, aż do zakupu na stronie,
- agregowanie danych i procesów umożliwiających odtworzenie ścieżki klienta niezależnie od kanału.
Obszary, którymi zajmujemy się w ramach tworzenia anywhere commerce
Sprzedaż cyfrowa
Odwzorowanie najlepszych cech sprzedaży offline w środowisku online. Obejmuje m.in. dostosowywanie i implementację platform e-commerce, wykorzystanie live/social commerce czy integrację i modelowanie sprzedaży w ramach marketplace’ów.
Omnichannel
Synergia działania online i offline, w ramach której marka zapewnia spójne i spersonalizowane doświadczenie klienta poprzez zintegrowane kanały komunikacji i sprzedaży. Obejmuje m.in. unifikację UX, połączenie sprzedaży cyfrowej i stacjonarnej oraz integrację narzędzi obsługujących kanały online i offline w jeden spójny model danych.
Segmentacja i lojalizacja
Segmentacja i lojalizacja klienta to kluczowe strategie stosowane przez firmy w celu lepszego zrozumienia klienta, udoskonalenia obsługi i budowania relacji. Obejmuje m.in. pozyskiwanie i pracę na danych własnych (zero party data oraz 1st party data), działania zwiększające CLTV i wskaźniki retencyjne, w tym implementację programów lojalnościowych.