#YetizBlog o internetach, reklamie i marketingu

Myślołap Yetiza

Social media oparte o zdjęcia. Podstawowe informacje. W ramach Przewodnika Po Social Media w Polsce dla IAB nasza koleżanka z zespołu miała przyjemność współtworzyć bardzo szczegółową analizę portali, które opierają się na zdjęciach. Mowa o najpopularniejszym lnstagramie oraz jego rówieśniku – Pintereście, oba te portale są na rynku już od…
Czytaj dalej
Niedawno Facebook ogłosił wypuszczenie nowej funkcjonalności na swojej platformie społecznościowej — Facebook Shops. Usługa na razie dostępna będzie jedynie w USA, ale z czasem ma się pojawić w pozostałych krajach, w których działa Facebook. Na czym polega nowość we wprowadzonym rozwiązaniu? Czym różni się od obecnego już od paru lat…
Czytaj dalej
Zostanie specjalistą z danej dziedziny wielu osobom kojarzy się z dobrą pozycją zawodową, sporym natłokiem zadań oraz dobrymi zarobkami. Status eksperta znajduje się jeszcze wyżej i oznacza najwyższe osiągnięcia w danej dziedzinie. W dobie internetu i samozwańczych ekspertów to słowo straciło nieco na swoim znaczeniu, ale wcale nie oznacza to,…
Czytaj dalej
Praca z domu, która dla wielu osób wydawała się pracą marzeń, stała się w ostatnich tygodniach codziennością dla bardzo licznego grona pracujących. Ma to niewątpliwie wiele zalet np. oszczędność czasu, który możemy przeznaczyć na dłuższy sen, zamiast stanie w korku podczas dojazdu do pracy. Pracujemy też w środowisku, które możemy…
Czytaj dalej
Edukacja na odległość staje się ostatnio coraz popularniejszym zjawiskiem. Popularność platform e-learningowych rosła w ostatnich latach, na rynku pojawiło się ich całkiem sporo, a w ich ofercie można znaleźć ogromne zasoby wiedzy. Kursy online, szkolenia z materiałami wideo, dostępne od ręki, 24 godziny na dobę, dostępne za nieduża opłatą dla…
Czytaj dalej
Poradnik E-commerce to najnowszy materiał przygotowany przez jedną z grup roboczych IAB Polska. Publikacja pozwala na uporządkowanie wiedzy z zakresu e-commerce, utrwalenie bazowych pojęć, a także przedstawia najpopularniejsze tendencje na przykładach interesujących case studies. Dołożyliśmy do tego tak zwane trzy grosze 😊 Maciej Ilczyszyn, nasz Head of Performance, przedstawił w poradniku…
Czytaj dalej
Digital commerce (d-commerce) uznaje się za wyższą formę e-commerce. Jako, że skupia się on na sprzedaży produktów, które dostarcza się online (SaaS, wiedza, dokumenty i wszystko co można dostarczyć bezpośrednio przez sieć) w większości wypadków doświadczenie klienta zaczyna i kończy się na interakcji z oprogramowaniem bez kontaktu bezpośredniego z człowiekiem,…
Czytaj dalej
Potrzebna Ci agencja reklamowa czy  agencja marketingowa? Żadna różnica? Zaraz, zaraz, odzywała się jeszcze do mnie agencja social mediowa, a znajomy polecał agencję SEMową. A Ty chciałeś „tylko” rozwinąć swój biznes. Poszukiwania odpowiedzi na pytanie: „Kto pomoże mi skalować biznes i zwiększać dochody?” zacznijmy od definicji. Jeśli opuściłeś ten wykład…
Czytaj dalej
Idąc ulicą atakują Cię kolorowe billboardy, plakaty zachęcają, abyś choć spojrzał w ich kierunku. Czasem ktoś wciśnie Ci ulotkę do ręki, a ktoś inny zaprosi do nowo otwartej restauracji na rogu. Telefony wokół dzwonią, powiadomienia na pulpicie komputera zachęcają do przeczytania kolejnych newsów… Ilość informacji i bodźców, z którymi na…
Czytaj dalej
Ostatnio mieliśmy okazję wziąć udział w dwóch konferencjach organizowanych przez IAB, Dimaq Day i How To „Alice in Programmaticland”. Oba spotkania były ciekawe i inspirujące.  Miały też wspólny mianownik – dane. Rozmawialiśmy o ich jakości, źródłach, przetwarzaniu i analizowaniu, lecz w całej tej dyskusji zabrakło odpowiedzi na 2 niezwykle ważne…
Czytaj dalej