#YetizBlog o internecie, reklamie i marketingu

Myślołap Yetizu

Reelsy to główny trend na Instagramie w 2021 i 2022 roku. Jeśli Twoja marka jest już na IG lub planujesz się tam pojawić, to nagrywanie rolek jest koniecznością. Jeżeli zaś chcesz utrzymać uwagę swoich followersów na dłużej, zacznij nagrywać już dziś! Zdjęcia na feedzie powoli odchodzą do lamusa. Krótkie, wciągające wideo dają ogromną możliwość docierania do nowych odbiorców. Przekonały się już o tym marki, które korzystają z tego formatu.

Czytaj dalej

Nie wystarczy już tylko tworzenie świetnych produktów i usług. Obecnie na postrzeganie marki tylko w 47% mają wpływ atrybuty związane z „korzyściami dla klienta”, czyli właśnie oferowanymi przez nie produktami i usługami. Druga połowa kształtowana jest przez wpływ marek na społeczeństwo (32%) oraz informacje dotyczące zachowania kierownictwa firmy (21%).

Czytaj dalej
Ceneo to największa porównywarka cen w Polsce. Dane mówią same za siebie – 30 milionów ofert, 26 tysięcy e-sklepów. To drugi co do wielkości serwis e-commerce, który dostarcza narzędzi do porównywania cen produktów oraz umożliwia dokonywanie szybkich transakcji. Prawdopodobnie każdy, kto choć raz kupił coś przez internet, korzystał z tego…
Czytaj dalej
Jedna odsłona, jedno kliknięcie, jeden koszyk, jeden zakup, czyli święty Graal każdego e-commercowego biznesu – być tak celnym w działaniach marketingowych, aby każda wydana złotówka generowała obrót. Czy to możliwe? Skąd się wzięła personalizacja? Dawno, dawno temu, kiedy fantastyka Stanisława Lema była jeszcze fantazją, a nie faktem, kiedy komputer o…
Czytaj dalej
W świecie, gdzie środki masowego przekazu utrzymują się z reklamy, zwyczajny użytkownik może czuć niechęć do nachalnie wyskakujących pop-upów, którymi (co gorsza) może nie być zainteresowany. Odpowiedzią na niedopasowane treści są kontekstowe kampanie reklamowe. Czym są i jakie możliwości oferują reklamodawcom? Chęć tworzenia coraz to bardziej kreatywnych i innowacyjnych kreacji…
Czytaj dalej
Mówi się, że skomplikowana technologia zaczyna przypominać magię. Doskonałym tego przykładem są algorytmy reklamowe, którymi posługuje się Facebook, a właściwie Meta. Ilość źródeł danych i zmiennych, na których opiera się algorytm, jest tak duża, że można się pogubić. Niedawno ogłoszoną zmianą jest planowane ograniczenie danych third-party, co będzie wiązać się…
Czytaj dalej
Oryginalne treści w mediach społecznościowych – czy powrócą czasy, gdy w każdym medium mogliśmy znaleźć coś unikalnego? Instagram postanowił podjąć walkę z powielaniem treści pomiędzy platformami, stosując taktykę kija i marchewki. Będzie trochę karania, ale też satysfakcjonująca nagroda. Czy to zadziała? Reelsy w mediach społecznościowych – Instagram walczy o unikalne…
Czytaj dalej
W cyfrowym świecie niemal codziennie polegamy na różnych autorytetach. Swoje decyzje zakupowe i opinie bardzo często opieramy na ludziach, których w zasadzie nie znamy, jednak z jakiegoś powodu bardzo im ufamy. Mowa o influencerach, których siła sprawcza ma ogromną moc wpływu na nas jako jednostki, na marki oraz na całe…
Czytaj dalej
Początkowo TikTok był jednym z wielu mediów społecznościowych, jednak portal sprawnie poszerza paletę opcji zarówno dla prywatnych odbiorców, jak i dla reklamodawców. Dziś opowiem o nowej funkcji dla tych drugich – TikTok Search Ads, narzędzie, które odpowiednio wcześnie wdrożone pozwoli wyprzedzić konkurencję. Must have dla marketerów Wdarł się do świata…
Czytaj dalej
O Kliencie Na początku lipca 2021 odbyła się 14 edycja festiwalu Gdynia Design Days, organizowanego przez zespół z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. To seria wydarzeń związanych z designem, które poruszają tematy projektowania w kontekście zmian zachodzących w dynamicznie zmieniającym się świecie i społeczeństwie. Po zakończeniu wydarzenia, zespół organizatorów postanowił…
Czytaj dalej