Anywhere commerce

Anywhere commerce to elastyczne podejście do sprzedaży, które umożliwia klientom dokonywanie zakupów oraz interakcję z marką w dowolnym miejscu i czasie.

Co charakteryzuje podejście anywhere commerce?

Spójne doświadczenie klienta

Powtarzalne i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, czy robi zakupy na stronie, przez telefon czy w sklepie stacjonarnym, staje się intuicyjne, wpływa na zadowolenie i przywiązanie do marki.

Wygoda dla konsumenta

Podejście omnichannel pozwala klientom na swobodne przechodzenie pomiędzy różnymi kanałami, dzięki czemu proces zakupowy jest wygodniejszy i bardziej elastyczny.

Odporność i bezpieczeństwo

Oferowanie różnych kanałów sprzedaży może uodpornić markę na zmiany i kryzysy na rynku, takie jak np. ograniczenia związane z pandemią.

Zwiększenie sprzedaży

Dostępność różnych kanałów sprzedaży zwiększa zasięg marki i może prowadzić do wzrostu sprzedaży.

Budowa i wzmocnienie relacji

Dostarczanie spersonalizowanych, ułatwiających zakupy doświadczeń, których oczekuje klient jest podstawą do budowania relacji i zwiększenia jego lojalności.

Zrozumienie konsumenta

Integracja danych z różnych kanałów pozwala lepiej zrozumieć zachowania i preferencje klientów, co prowadzi do bardziej spersonalizowanych ofert i skuteczniejszego targetowania.

Jak anywhere commerce rewolucjonizuje sprzedaż?

1

Dopasowanie do oczekiwań rynku

Wdrożenie podejścia a-commerce oznacza większą łatwość w dopasowywaniu się do coraz szybciej zmieniających się trendów, wyznaczanych przez oczekiwania i potrzeby konsumentów.

2

Podejście data driver

Agregowanie danych w ramach jednego spójnego modelu daje większe możliwości data science oraz wyciągania wniosków dotyczących zachowań konsumenckich. Ta wiedza przekłada sie na zwiększenie sprzedaży.

3

Zakup w dowolnym miejscu i czasie

A-commerce odpowiada na oczekiwania klientów, którzy chcą mieć możliwość zakupu niezależnie od czasu i miejsca, w którym się znajdują oraz medium, którym się posługują.

4

Spójna strategia

Wspólna strategia sprzedażowa daje większe możliwości optymalizacji doświadczeń zakupowych w ramach Customer Journey.

Czym jest anywhere commerce?

A-commerce ma na celu zapewnienie spójnego i zintegrowanego doświadczenia klienta niezależnie od tego, gdzie i w jaki sposób dokonuje zakupów lub interakcji z marką.

Anywhere commerce w kilku słowach to:

  • dokonywanie zakupów i interakcja z marką w dowolnym miejscu i czasie, niezależnie od urządzenia czy kanału,
  • zapewnienie jednolitych i spersonalizowanych doświadczeń klienta w różnych punktach styku,
  • płynne przejście pomiędzy kanałami, np. od oglądania produktu w sklepie, przez sprawdzenie go w social mediach, aż do zakupu na stronie,
  • agregowanie danych i procesów umożliwiających odtworzenie ścieżki klienta niezależnie od kanału.

Obszary, którymi zajmujemy się w ramach tworzenia anywhere commerce

Sprzedaż cyfrowa

Odwzorowanie najlepszych cech sprzedaży offline w środowisku online. Obejmuje m.in. dostosowywanie i implementację platform e-commerce, wykorzystanie live/social commerce czy integrację i modelowanie sprzedaży w ramach marketplace’ów.

Omnichannel

Synergia działania online i offline, w ramach której marka zapewnia spójne i spersonalizowane doświadczenie klienta poprzez zintegrowane kanały komunikacji i sprzedaży. Obejmuje m.in. unifikację UX, połączenie sprzedaży cyfrowej i stacjonarnej oraz integrację narzędzi obsługujących kanały online i offline w jeden spójny model danych.

Segmentacja i lojalizacja

Segmentacja i lojalizacja klienta to kluczowe strategie stosowane przez firmy w celu lepszego zrozumienia klienta, udoskonalenia obsługi i budowania relacji. Obejmuje m.in. pozyskiwanie i pracę na danych własnych (zero party data oraz 1st party data), działania zwiększające CLTV i wskaźniki retencyjne, w tym implementację programów lojalnościowych.

ZADAJ PYTANIE EKSPERTOWI

Łukasz Heine

CRO / Chief Relationship Officer

Wierzę w ludzi, ich entuzjazm i kreatywność uzbrojoną w nowe technologie, których synergia buduje przewagi konkurencyjne. Rynek należy do organizacji autentycznych, które nie boją się pokazać, jakie są w środku, stawiając potrzeby ludzi na pierwszym miejscu i dając przestrzeń na bycie nie tylko dobrym pracownikiem, ale przede wszystkim dobrym człowiekiem.

Blog

Powiązane tematy