Apple Business Connect
Niewątpliwie to Mapy Google są chętniej wybierane przez użytkowników, niż debiutujące w 2012 roku Apple Maps. Co za tym idzie także “googlowe” wizytówki firm są znacznie bardziej popularne. Czy to oznacza, że powinniśmy zrezygnować z pokazywania marek w ekosystemie Apple? Zdecydowanie nie.
Platforma, analogicznie do Google, ma ułatwić klientom znalezienie firmy w apce Mapy. Dzięki Business Connect mamy więc możliwość samodzielnego zarządzania informacjami prezentowanymi na interaktywnej wizytówce w Mapach Apple. Możemy np. dodawać i aktualizować zdjęcia, logotypy wprowadzić opis firmy, godziny pracy, kategorię i podkategorie działalności.
Jeśli w Twojej grupie docelowej znajdują się heavy userzy Apple, po prostu musisz tam być. Jeśli nie, to wciąż warto – Android powoli traci udziały w rynku na rzecz IOS.
Instrukcja założenia konta
Poniżej, na przykładzie naszej Yetizowej wizytówki, przedstawiam proces zakładanie Profilu w Apple Business Connect. Jest prosty i podobny do tego, który znamy z Profilu Firmy Google.
a) Przechodzimy do Apple Business Connect
Wyświetlają nam się trzy opcje:
- Firma do 25 lokalizacji
- Firma posiadająca więcej niż 25 lokalizacji
- Opcja trzecia to partnerzy zewnętrzni np. dla agencji, które w imieniu klienta tworzą jego wizytówkę
b) Mamy możliwość skorzystania z konta Apple ID lub utworzenia nowego. Zarejestrowanie się w usłudze Business Connect jest możliwe na https://businessconnect.apple.com/ – z dowolnego komputera.
Apple ID jest również używany do synchronizacji danych między urządzeniami Apple, takimi jak iPhone, iPad i Mac. Dzięki temu użytkownik może mieć dostęp do swoich kontaktów, kalendarza, notatek i innych danych na każdym urządzeniu z zalogowanym kontem Apple ID.
Wpisujemy więc Apple ID i hasło:
A następnie kod weryfikacyjny, który otrzymujemy smsem.
Jeśli nie pamiętasz lub nie masz Apple ID, skorzystaj z tej opcji:
Zostaniesz przekierowany do formularza tworzenia Apple ID.
Każdy użytkownik może stworzyć swoje Apple ID, wprowadzając swoje dane osobowe i kontaktowe, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło.
Po zalogowaniu się na konto Apple Business Connect zaznaczamy pierwszą zgodę na korzystanie z ABC oraz opcjonalnie drugą, jeżeli chcemy dostawać maile marketingowe od Apple.
c) Wpisujemy nazwę firmy i wybieramy swoją lokalizację. Wyszukiwarka powinna znaleźć podstawowe informacje o naszej firmy na podstawie zasobów Internetu.
d) System zaciąga informacje teleadresowe – zwróćmy uwagę na ich poprawność.
e) W kolejnym kroku dodajemy kategorię główną naszej działalności i opcjonalnie kategorie dodatkowe – warto zwrócić na nie uwagę!
W przypadku wizytówki Yetiz system Apple sam dodał poprawną stronę www, numer kontaktowy oraz kategorię główną.
Jeśli nie będziesz mieć tyle szczęścia i nie masz pewności jakie kategorie przypisać wpisz w wyszukiwarkę frazy kluczowe swojej działalności. W trzypaku wyników podpatrz, jak konkurencja określiła kategorie.
f) Podobnie jak w GMF, określmy dni i godziny pracy otwarcia naszej firmy.
Zdarza się, choć coraz rzadziej, że firmy zmieniają godziny pracy, nie aktualizując tych informacji na swoich mapach i narażając się tym samym na utratę zdezorientowanych klientów.
g) Zbliżając się do końca, sprawdźmy jeszcze raz poprawność adresu i numeru telefonu.
Opcjonalnie możemy dodać numer DUNS. Czym jest?
Numer DUNS (Data Universal Numbering System) to dziewięciocyfrowy kod identyfikacyjny, który jest przypisywany firmom i organizacjom przez Dun & Bradstreet - międzynarodową firmę zajmującą się zbieraniem i udostępnianiem informacji biznesowych. Dzięki numerowi DUNS firmy mogą zwiększyć swoją wiarygodność i poprawić swoją reputację w środowisku biznesowym.
h) Wreszcie zatwierdzamy naszą wizytówkę. Jeszcze tylko ekspresowa weryfikacja, którą możemy przeprowadzić w dwojaki sposób:
- Telefonicznie
- Dołączając aktualny dokument potwierdzający dane naszej firmy, np. opłaconą fv za media.
Key Takeaways
- Za pomocą Apple Business Connect marka Apple intensyfikuje swoje działania, aby zarabiać na aplikacjach wbudowanych w swoje urządzenia.
- Dla firm platforma ABC oznacza nowe możliwości w zakresie budowania swojego wizerunku i widoczności w internecie, a dla klientów, używających produktów Apple, większą łatwość w wyszukiwaniu interesujących ich marek czy miejsc.
- Firmy korzystające z wizytówek Apple Business Connect – podobnie jak w Google Moja Firma – mają możliwość umieszczenia w niej nie tylko podstawowych informacji, ale także m.in. zaprezentować swoją ofertę.
- Jeśli w Twojej grupie docelowej znajdują się użytkownicy Apple – po prostu musisz tam być!
Po szybkiej konfiguracji możemy cieszyć się z efektów naszej pracy. Apple Business Connect to darmowe i proste w obsłudze narzędzie, dające sporo możliwości wśród użytkowników IOS. Poza podstawowymi ustawieniami konta w ABC do dyspozycji są także inne opcje, takie jak analityka czy funkcjonalność Showcase – opowiemy o nich w kolejnym wpisie dotyczącym Apple Business Connect. Odpowiemy także na pytanie, które nasuwa się jako pierwsze: czym ABC różni się od Google Maps i czy zagrozi jego dominacji na rynku?