Prawa kolumna
Prawa kolumna to jedno z dwóch miejsc, gdzie wyświetlają się nasze reklamy na urządzeniach stacjonarnych. I chociaż jest bardzo przydatna, często bywa podstępna. Przed opublikowaniem reklamy koniecznie trzeba sprawdzić jej podgląd – zdarza się bowiem, że tekst reklamy na prawej kolumnie jest ucinany przez Facebooka, lub, o zgrozo, nie ma go wcale! Taka reklama nie ma prawa być efektywna ani dobrze wyglądać.
Facebook Audience Insights
To nie tylko narzędzie do tworzenia grup odbiorców do których chcemy kierować kampanię, ale też prawdziwa kopalnia wiedzy o naszej grupie docelowej. Narzędzie daje nam bowiem niepodważalne dane na temat demografii, zainteresowań, konkurencji i zachowaniu naszych fanów na Facebooku, które możemy wykorzystać również w innych działaniach. Wszystko dostępne w kilku klikach i kompletnie za darmo!
Lookalike
Lookalike to kolejna przydatna opcja, którą daje nam Facebook. Kampanie lookalike umożliwiają dotarcie do osób najbardziej „podobnych” do naszych odbiorców na Facebooku lub osób odwiedzających naszą witrynę. Stopień „podobieństwa” możemy rozszerzać lub zawężać. Lookalike to świetny i zarazem bezpieczny sposób dotarcia do nowych odbiorców, o którym nie należy zapominać.
Formaty reklam
Facebook oferuje reklamy w wielu formatach, z których grzechem byłoby nie korzystać. Jeżeli nasza oferta składa się np. z kilku produktów, które chcemy wypromować- warto skorzystać z tzw. karuzeli. Skupiamy się na urządzeniach mobilnych? Użyjmy formatu canvas, który jest specjalnie do nich przystosowany. Ważne jest, aby do każdej kampanii podejść indywidualnie.