Na początku lipca 2021 odbyła się 14 edycja festiwalu Gdynia Design Days, organizowanego przez zespół z Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni.
To seria wydarzeń związanych z designem, które poruszają tematy projektowania w kontekście zmian zachodzących w dynamicznie zmieniającym się świecie i społeczeństwie.
Po zakończeniu wydarzenia, zespół organizatorów postanowił zebrać informacje na temat doświadczeń użytkowników strony internetowej festiwalu.
Naszą rolą było zaplanowanie i przeprowadzenie procesu badawczego oraz jego analiza i opracowanie wyników. W celu ewaluacji obecnego designu wykorzystaliśmy 3 metody badawcze:
• audyt ekspercki
• badanie kwestionariuszowe
• zadaniowe testy użyteczności
Kwestionariusz, czy też ankieta posłużyła nam do zebrania szeregu informacji na temat:
• Uczestników wydarzeń związanych z designem:
– w ilu wydarzeniach rocznie biorą udział
– na które wydarzenia uczęszczają
– dane demograficzne (wiek, płeć, miejsce zamieszkania)
• Treści na stronie:
– czego szukali użytkownicy
– czy i ew. jakie informacje były trudne do znalezienia
• Proces zakupu biletów
Strona została przetestowana w wersji desktopowej oraz mobilnej. Zwracaliśmy uwagę na zastosowane rozwiązania i to, jak sprawdzają się na konkretnej platformie. W audycie posłużyliśmy się kilkoma scenariuszami, aby prześledzić ścieżki, którymi podąża użytkownik, by zrealizować swoje cele na stronie.
Scenariusze użycia:
• znalezienie wydarzenia i zapisanie się na nie
• rejestracja konta Moje GDD
• wybór warsztatu i zakup biletów
Weryfikowaliśmy między innymi:
• strukturę i hierarchię informacji
• funkcjonalności wykorzystane na stronie
• spójność wizualną i estetykę
• kontrast i czytelność
• język komunikacji
• flow poszczególnych procesów
• dostępność dla osób niedowidzących
Przy ich pomocy mogliśmy uzyskać jakościowe dane na temat doświadczeń użytkowników w bezpośrednim kontakcie ze stroną. Mieliśmy szansę poznać ich emocje, trudności, z jakimi mierzyli się podczas realizacji zdań oraz wysłuchać ich opinii, uwag, a także propozycji, które ich zdaniem poprawiłyby korzystanie ze strony i realizację zadań.
• 5 użytkowników testowych
• 4 łączące się ze sobą scenariusze
• ponad 150 min. materiału wideo
Co nam to dało:
Cały cykl badawczy musieliśmy zrealizować w wąskim oknie czasowym. Na zaprojektowanie kwestionariusza, przygotowanie scenariuszy, rekrutację użytkowników testowych, audyt i przeprowadzenie testów użyteczności mieliśmy 24 dni.
W tym czasie zrealizowaliśmy:
Przeprowadzenie tego cyklu badawczego w tak krótkim czasie było możliwe dzięki szybkiemu podejmowaniu decyzji przez zespół po stronie PPNT, a także konkretnemu podejściu i doświadczeniu po naszej stronie. Prowadzenie niektórych działań równolegle było niezbędne do zmieszczenia się w wyznaczonym czasie. W osiągnięciu sukcesu i realizacji zadania pomogło nam doświadczenie oraz szeroka wiedza z obszaru metod badawczych i możliwości ich łączenia dla uzyskania oczekiwanych rezultatów.
Finalnie przygotowaliśmy zestaw problemów do zaadresowania i zmian do wdrożenia, które umożliwią dostosowanie serwisu do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Dzięki temu Klient otrzymał listę jasnych wytycznych oraz wskazówek, które pozwoliły mu na podjęcie konkretnych działań w celu zoptymalizowania serwisu i zwiększenia jego efektywności oraz przyjazności dla użytkowników.
© 2024 YETIZ INTERACTIVE Created with ♡ by Yetiz
POLITYKA PRYWATNOŚCI