Co nowego w Google Ads w 2024? Przegląd najważniejszych zmian

W dynamicznym świecie marketingu śledzenie nowości w systemach reklamowych i wdrażanie nowych, najlepszych praktyk staje się coraz trudniejszym zadaniem, które wymaga nieustannej uwagi. Odkrycie nowych możliwości może mieć decydujące znaczenie dla osiągnięcia sukcesu w kampaniach Google Ads w nadchodzącym roku. Dowiedz się więcej na temat planowanych zmian i kluczowych funkcjonalności, których możemy się spodziewać w Google Ads w 2024!
Co nowego w Google Ads w 2024 Przegląd najważniejszych zmian

Podczas Google Marketing Live 2023 głównym przedmiotem dyskusji było zastosowanie w Google Ads sztucznej inteligencji. Google nie od dziś eksploruje obszar AI, czego dowodem jest pojawienie się Performance Max, czyli kampanii opartej głównie na tej technologii. Firma postanowiła jednak pójść o krok dalej, ogłaszając swoje plany dotyczące wprowadzenia nowych produktów wykorzystujących sztuczną inteligencję. W trakcie wydarzenia podkreślono jednak, że celem sztucznej inteligencji jest wspieranie reklamodawców w ich pracy, a nie całkowite ich zastąpienie (czego może obawiać się część specjalistów). 

 

Google Merchant Center Next

Google Merchant Center zostanie zastąpione przez Google Merchant Center Next. Poza ulepszonym interfejsem i uproszczonym procesem konfigurowania pliku danych o produktach, Google udostępnia narzędzie Product Studio, które umożliwi zmianę wyglądu zdjęć produktowych. Otrzymasz między innymi możliwość generowania nowych grafik produktowych, dodawania lub eliminowania nieestetycznego tła.

Nowe narzędzie pozwala również na kreowanie unikatowych scenografii dla produktów. Możesz dostosowywać ich wygląd, nadając charakterystyczne cechy i elementy, np. związane z magicznym klimatem świąt czy relaksem podczas wakacji. W ten sposób Google Merchant Center Next nie tylko sprawia, że praca z danymi produktowymi staje się bardziej intuicyjna, ale także otwiera możliwość kreatywnego kształtowania wizerunku produktów.

 

Dlaczego jest to istotne?

Nowe funkcje związane z edycją zdjęć w Google Merchant Center pozwolą podkreślić walory produktów w przestrzeni Google Shopping. Dzięki narzędziu Product Studio możesz eksperymentować z różnymi obrazami bez konieczności korzystania z usług grafików, co zdecydowanie przyspieszy proces tworzenia i testowania nowych grafik. Dodatkowo, możliwość edytowania obrazów umożliwi Ci podkreślenie sezonowości oraz wyjątkowości poszczególnych produktów. Automatyczne zwiększanie rozdzielczości zdjęć o niskiej jakości to kolejna korzyść, którą oferuje Product Studio.

 

Generatywna sztuczna inteligencja w Performance Max

Google wprowadza w kampanii Performance Max narzędzie, które jeszcze bardziej zautomatyzuje proces tworzenia reklam. Ma ono umożliwić generowanie nagłówków, treści reklam, a nawet materiałów graficznych dla kampanii przy użyciu sztucznej inteligencji. Oprócz generowania wysokiej jakości grafik od zera, Google oferuje także narzędzie do edycji obrazów oparte na AI, które pozwoli udoskonalać istniejące już zasoby, uwzględniając czynniki takie jak np. sezonowość. To podejście nie tylko przyspiesza proces tworzenia kampanii, ale także pozwala na dynamiczne dopasowywanie materiałów graficznych do zmiennych warunków rynkowych.

Dlaczego jest to istotne?

Bez wątpienia generatywna sztuczna inteligencja gwarantuje szybkie rezultaty, co w praktyce może znacznie usprawnić pracę grafików i copywriterów. Nowe funkcjonalności stają się pomocne w procesie twórczym, jednocześnie inspirując do eksplorowania innowacyjnych form komunikacji reklamowej. Kluczowe jest to, że korzystając ze sztucznej inteligencji w panelu Google Ads, zachowujesz pełną kontrolę nad wygenerowanymi zasobami. Masz możliwość ich ulepszania, edytowania i eksperymentowania z różnymi wariantami banerów na większą skalę.

To otwiera nowe perspektywy do testowania różnorodnych odmian reklam, zarówno pod względem wizualnym, jak i w zakresie treści. Google dodatkowo zapewnia, że nigdy nie wygeneruje dwóch identycznych obrazów, co eliminuje ryzyko sytuacji, w której dwie konkurujące ze sobą firmy otrzymają dokładnie takie same grafiki.

 

Google zapowiada wprowadzenie Google Ads Data Manager, czyli nowego narzędzia, które umożliwi dostęp do wszystkich danych first-party w systemie Google Ads. Narzędzie zaprojektowano z myślą o stale zmieniającej się polityce prywatności, traktując dane własne jako istotny, trwały zasób.

Jego zaletą ma być przyjazny, ujednolicony interfejs, który ma w dużej mierze uprościć proces wdrażania danych własnych z różnych źródeł, tworzenie grup odbiorców i wykorzystywanie tych danych do pomiaru skuteczności reklam. Dzięki niemu mierzenie konwersji, docieranie do użytkowników z trafnymi reklamami i wyciąganie wniosków z danych stanie się dużo prostsze.

Google planuje pełne uruchomienie Menedżera danych reklam w 2024 r., zaczynając od podstawowych funkcji, takich jak pomiar konwersji i aktywacja list klientów. W następnej kolejności mają pojawić się inne funkcjonalności oraz integracje z zewnętrznymi narzędziami. 


Dlaczego jest to istotne?

Priorytetyzacja first-party data ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji i pomiaru skuteczności kampanii. Google Ads Data Manager upraszcza dostęp do tych danych, ułatwiając integrację z zewnętrznymi narzędziami, zwiększając możliwości generowania dodatkowych przychodów i większej liczby potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę koniec ery 3rd party cookies, wykorzystywanie i skuteczne zarządzanie danymi własnymi wydaje się być koniecznością. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał machine learningu w Google Ads, musisz zasilić system danymi wysokiej jakości.

 

Kampania Demand Gen

Kampanie Discovery zostaną przekształcone w kampanie Demand Gen, czyli kampanię generującą popyt, w dużym stopniu opartą na Google AI. Demand Gen łączy w sobie dawną kampanię Discovery, która wyświetlała się w przestrzeniach Gmail, Discover, teraz wzbogacając ją dodatkowo o sieć YouTube. Ten rodzaj kampanii jest odpowiedzią Google na zmieniające się zachowania konsumentów i wzrost trendu w zakresie treści wideo.

Demand Gen może być zatem doskonałą alternatywą dla kampanii w mediach społecznościowych, przyciągając uwagę odbiorców zarówno krótkimi, jak i dłuższymi treściami. Formaty takie jak bumper, shorts, czy karuzele dostępne w ramach tej kampanii, mogą być znakomitym sposobem na dotarcie do jeszcze większej grupy odbiorców i zaangażowanie ich trafnym, kreatywnym przekazem reklamowym.


Dlaczego jest to istotne?

Kampania Demand Gen stanowi skuteczne narzędzie w docieraniu do nowych odbiorców i prezentuje znacznie szerszy wachlarz możliwości w porównaniu z jej poprzednikiem. Kampanie Discovery ograniczone były jedynie do wyświetlania obrazów, karuzeli produktowych wraz z plikiem produktowym, jednak Demand Gen umożliwia wykorzystanie formatów wideo, w tym zarówno standardowych filmów YouTube In-Stream, jak i treści Short. To otwiera przed Tobą znacznie szersze pole do tworzenia angażujących i wizualnie atrakcyjnych treści, które mogą być prezentowane w różnorodnych miejscach na platformie YouTube. Dodatkowo kampania Demand Gen dostarcza funkcję pozwalającą na targetowanie reklam na segmenty odbiorców podobnych do aktualnych list odbiorców, tzw. lookalike, co daje ogromną szansę na dotarcie do nowych, potencjalnych klientów.

 

Key Takeaways

  • Google w 2024 roku skupia się na innowacjach w Google Ads, wprowadzając nowe narzędzia i funkcje, mające usprawnić procesy reklamowe, wykorzystanie sztucznej inteligencji oraz ułatwiony dostęp do danych first-party.
  • Planowane funkcjonalności w Google Ads mają potencjał znacząco ułatwić proces tworzenia skutecznych kampanii reklamowych – dzięki sztucznej inteligencji zyskasz dużo możliwości w zakresie tworzenia i eksperymentowania z nowymi formami reklamy.
  • Dane odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu algorytmów, dlatego zadbaj o odpowiednią ich ilość, ale też jakość.
  • Google Merchant Center Next: Google wprowadza nowe narzędzie zastępujące Merchant Center, oferujące ulepszony interfejs i funkcję Product Studio do edycji zdjęć produktowych.
  • Generatywna sztuczna inteligencja w Performance Max: w kampanii Performance Max Google implementuje generatywną sztuczną inteligencję, umożliwiającą automatyczne tworzenie nagłówków, treści reklam i materiałów graficznych.
  • Google Ads Data Manager: Google planuje wprowadzenie narzędzia Data Manager, umożliwiającego dostęp do wszystkich danych first-party w systemie Google Ads, z myślą o zmieniającej się polityce prywatności.
  • Kampania Demand Gen: Kampanie Discovery przechodzą transformację w kampanie Demand Gen, oparte na sztucznej inteligencji Google AI, oferując nowe formaty i możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców, także na YouTube.
  • Pamiętaj, że poleganie wyłącznie na technologii AI może prowadzić do nieoczekiwanych rezultatów, dlatego konieczne jest zachowanie równowagi pomiędzy automatyzacją a kontrolą manualną.

 

Karina Niksa Yetiz

O AUTORCE

Karina Niksa

Senior Analytics and PPC Specialist

W Yetiz zajmuje się głównie realizacją kampanii reklamowych w Google Ads, Ceneo i Allegro. Do pracy motywuje ją chęć poszerzania wiedzy oraz rozwoju kompetencji z każdym nowym projektem, aby stawać się coraz lepsza w zadaniach, które realizuje na co dzień. Miłośniczka natury i podróży w mniej znane rejony. Równowagę odnajduje w jodze, robieniu na drutach i graniu na gitarze basowej.

 

Dowiedz się więcej