CUX – polski startup vs. Hotjar. Jest się czym chwalić!

CUX.io to nowoczesne i wszechstronne narzędzie analityki internetowej, które wywołało poruszenie na arenie międzynarodowej. To zasługa jego wyjątkowej funkcji UX Automation, która obecnie pozostaje unikalnym rozwiązaniem na rynku globalnym. Co istotne, narzędzie to zostało stworzone przez polską firmę. Jest się czym chwalić!
CUX - polski startup vs. Hotjar. Jak tu się nie chwalić!

Czym jest CUX?

Jako pierwsze na świecie narzędzie, wykrywa wzorce zachowań i doświadczeń użytkowników na stronach, a nie tylko zbiera i agreguje dane. Wykorzystując machine learning do predyktywnej analizy jakościowej, pomoże Ci nie tylko zaoszczędzić czas (do tej pory poświęcany na samodzielną, manualną analizę danych), ale także zwiększyć sprzedaż – analiza strony pokaże, które jej elementy utrudniają konwersję.

Priorytetem dla twórców narzędzia jest to, aby nie było to tylko miejsce zbierania danych – takie narzędzia na rynku już są. Cux.io kładzie nacisk na prezentację kluczowych rozwiązań dla firm oraz dostarcza wskazówek i sugestii dotyczących tego, jak uniknąć błędów projektowych, wpływających negatywnie na konwersję.

Dzięki CUX możesz śledzić odwiedzających na stronie wraz z bieżącą informacją na temat przebiegu ich odwiedzin, zbadać również liczbę kliknięć, przybliżeń, scrolli, ruchów myszy itd. Tego rodzaju szczegółowe śledzenie i analiza pomogą Ci w procesie ulepszania wskaźników konwersji, a także przy określaniu, jakie są mocne strony witryny.

Funkcje takie jak heatmapa rejestrują aktywności, które odwiedzający wykonał na stronie, przeklikując podstrony. Narzędzie na bieżąco dostarczy Ci też informacji na temat sesji przeglądania, dzięki czemu możesz łatwo dociec, które elementy strony zdają egzamin, a które nie do końca. Deweloperzy mogą dzięki temu zrozumieć bieżące trendy i odpowiednio zaktualizować swoją stronę.

Aby prawidłowo optymalizować działania marketingowe (kierujące ruch ze źródeł zewnętrznych), musisz wiedzieć, co dokładnie dzieje się z Twoimi użytkownikami na całej ścieżce. Gdzie lądują, co widzą, jak reagują. Optymalizujesz więc na podstawie obserwacji.

Jak zabrać się do optymalizacji ścieżki klienta w kontekście produktu? Skracaj ją! Dlaczego? Klienci – ci online w szczególności – nie zawsze mają silną motywację zakupową. Nierzadko na stronę Twojego produktu czy usługi kieruje ich impuls. Im dłuższa ścieżka do konwersji, tym więcej czasu, aby użytkownik zdążył się rozmyślić!

Funkcje, na które warto zwrócić uwagę

Oto kilka interesujących funkcji narzędzia CUX, dzięki którym możesz wdrożyć zmiany konieczne na Twojej stronie:

  • Punkt kompleksowej obsługi: CUX pomaga lepiej zrozumieć Twoich użytkowników. Żaden ich ruch nie umknie Twojej uwadze. Możesz sprawdzić, w które elementy na stronie kliknęli, jaki był czas ich pobytu na konkretnej podstronie lub na witrynie w całości, jakie są najpopularniejsze wśród nich funkcje itd.

  • Kaskadowy wykres konwersji: Narzędzie pozwala na analizę każdego z istotnych detali. Optymalizuje to wskaźnik konwersji.

  • Automatyczne zapisywanie zdarzeń: Narzędzie automatycznie zapisuje informacje na temat wszelkich zdarzeń i analizuje, jak zadziałał wodospad konwersji. To kolejny sposób, by zoptymalizować proces lub produkt, a ostatecznie doprowadzić także do wzrostu przychodów.

  • Indywidualna agregacja: Z pomocą heatmapy możesz śledzić aktywność użytkowników na stronie oraz grupach identycznie zaprojektowanych podstron lub kategorii. Funkcja ta jest szczególnie pomocna w analizie interakcji użytkowników z poszczególnymi produktami, dostępnymi na platformie e-commerce lub na temat tego, jakiego rodzaju artykuły przeglądają oni na blogu.

  • Zapis i odtwarzanie: Ta funkcja odpowiada za zapis aktywności użytkownika na stronie – możesz ją odtworzyć i dowiedzieć się, jaka historia stoi za każdym porzuconym koszykiem i za każdą sytuacją, gdy użytkownik decyduje się jednak opuścić stronę. Dzięki temu możesz popracować nad zwiększeniem satysfakcji klienta i przekształceniem odwiedzających w kupujących.

  • Śledzenie wizyt w czasie rzeczywistym: Aktywność użytkowników na Twojej stronie może być podglądana na bieżąco. Wystarczy jedynie zalogować się do CUX i wpisać kod narzędzia. Nic prostszego. Kiedy wszystko to jest już ustawione i działa, możesz w końcu zbadać, które elementy strony (np. design lub produkt) stanowią problem.

  • Dane behawioralne: Funkcja ta pomoże Ci zrozumieć preferencje i zachowania użytkowników. Pozwala skupić się na tych elementach, które naprawdę mają znaczenie.

  • Tagowanie URLi: Dzięki tagom URL testy aktywności użytkowników możesz przeprowadzać w czasie rzeczywistym. Prezentowane są też wyniki kampanii, a szczegółowa analiza dotyczy różnych wersji witryny. Otrzymane w ten sposób dane pomogą Ci w ustaleniu odpowiedniej strategii prowadzenia strony.

CUX.io czy Hotjar – które narzędzie warto wybrać?

Dlaczego nie Hotjar? Jeśli nie należysz do grona osób, które poległo przy analizie jakościowej danych agregowanych przez Hotjar, wiedz, że… jest ono spore.

Aby dokonać porównania,  trzeba postawić sprawę uczciwie: to dwa zupełnie różne narzędzia! HotJar jest dobry na start, jako podstawowe narzędzie do obserwowania zachowań i zbierania feedbacku, dzięki opcji ankiet.

Coraz popularniejszy wśród firm tzw. klientocentryzm sprawia, że analiza zebranego feedbacku w przypadku Hotjara ogranicza się do pojedynczych sesji. Hotjar dostarcza wyłącznie nagrania sesji, a nie całych wizyt użytkownika (zakłada, że sesja = wizyta, a nie zawsze jest to prawdą).

CUX pozwala nagrywać całe wizyty użytkowników, a nie jedynie sesje. Niezależnie od tego, czy użytkownik przejdzie do innej podstrony, czy przerwie swoją ścieżkę na pół dnia.

Co jest jednak najciekawsze? Moduł Experience Metrics. CUX pozwala Ci mierzyć frustrację klienta! Frustracja jako uczucie to coś nienamacalnego, coś, czego trzeba doświadczyć, żeby dało się to skwantyfikować. Twórcom CUX udało się wskazać frustrację towarzyszącą internautom przeglądającym Twoją stronę! Dzięki temu modułowi jesteś w stanie odkryć te miejsca na stronie, które powodują złość i gniew u Twoich użytkowników. Możesz zobaczyć:

  • kiedy zoomują treści, bo nie mogą dojrzeć szczegółów na zdjęciu; 
  • kiedy pojawiają się rage clicki albo rage key pressy, bo nie są w stanie wpisać danych w pole;
  • kiedy kompulsywnie odświeżają stronę, bo nieprawidłowo bądź nie w pełni załadowała się za pierwszym razem; 
  • kiedy wykonują chaotyczne ruchy myszką w poszukiwaniu ważnej dla nich informacji na stronie. 

CUX nie tylko łączy w sobie wszystkie funkcjonalności narzędzi analitycznych (takich jak Hotjar), ale także automatyzuje proces analizy danych, co czyni go innowacją na rynku analityki zachowań użytkowników. W przeciwieństwie do Hotjara CUX jest w stanie zaprezentować pełen obraz danych (zarówno ilościowych, jak i jakościowych) oraz zinterpretować je w kontekście celu biznesowego. Zresztą, sprawdźcie sami: https://cux.io/

Key Takeaways 

  • CUX.io to polski startup, debiut na globalnym rynku w zakresie wykorzystania machine learning do predyktywnej analizy jakościowej.
  • CUX, w przeciwieństwie do podobnych narzędzi, nie tylko zbiera i agreguje dane, które w tym przypadku schodzą na dalszy plan, ale dokonuje analizy podając Ci gotowe wnioski i wskazówki do wdrożenia w produkcie cyfrowym. Dzięki temu nie potrzebujesz ani wiedzy, ani mocy przerobowych na analizę danych.
  • CUX pozwala nagrywać całe wizyty użytkowników, a nie jedynie sesje – dzięki czemu analiza zachowań opiera się na kompleksowych danych, a nie cząstkowych informacjach.
  • CUX jest w stanie odkryć te miejsca na Twojej stronie, które powodują frustrację u Twoich użytkowników. Dzięki temu Ty dowiadujesz się, co zmienić i jak to zrobić, by Twoja strona była przyjazna użytkownikowi, spełniała jego oczekiwania i budowała lojalność wobec marki.

O AUTORCE

Patrycja Gienia Okła

Senior Account Manager
UX/UI Designer

UX/UI, web, brand designer. Skupiona na rozwiązywaniu problemów. Od 10 lat stara się zrozumieć użytkowników [czytaj: ludzi] w Internecie. W oparciu o psychologię, socjologię projektuje produkty, usługi, strony internetowe i poprawia te już istniejące. Zdecydowana minimalistka i estetka, ewangelistka inkluzywności i dostępności w projektowaniu.

Dowiedz się więcej