Czym zaskoczył nas Facebook w sierpniu?

apple-2568755_1280

Facebook nie zwalnia tempa. Praktycznie w każdym tygodniu dowiadujemy się o kolejnych nowościach, które mają poprawić komfort użytkowania portalu lub przynosić lepsze efekty reklamodawcom.  Tylko w ciągu ostatnich kilku tygodni zapowiedziano kilka mniej lub bardziej rewolucyjnych zmian, które mogą znacząco wpłynąć na działanie najpopularniejszego medium społecznościowego na świecie.

Watch

Najpoważniejsza i największa zmiana, która ma nadejść już wkrótce. Wygląda na to, że Mark Zuckerberg ma w planach stworzenie swojego własnego Youtube’a. W pierwszej połowie sierpnia ogłoszono wprowadzenie platformy Watch, która ma zawierać treści dostępne wyłącznie na Facebooku. Mają być to zarówno krótkie filmiki znikające po 24h, jak i rozbudowane produkcje takie jak seriale, czy pełne programy. Watch zostanie na razie testowo udostępniony dla wybranej grupy w USA. Nie wiadomo czyi  kiedy usługa zacznie być dostępna w Polsce.

 

Nowe rodzaje targetowania

O tym, że Instagram jest rosnącą potęgą nie trzeba już przekonywać (prawie) nikogo. Tylko w sierpniu ogłoszono, że Instagram Stories mają już 250 milionów użytkowników i przebijają pod tym względem swojego największego konkurenta- Snapchata.  Zuckerberg nie zwalnia tempa- całkiem niedawno pojawiła się nowa możliwość targetowania reklam na Facebooku na podstawie zaangażowania na Instagramie. Jeśli więc działacie na obu kanałach macie do wykorzystania nową szansę, która pozwoli zwiększyć Wam efektywność kampanii.

Biblioteka zasobów

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem wydaje się być targetowanie na podstawie odwiedzin sklepu stacjonarnego. Dane o użytkownikach miałyby być zbierane na podstawie usług lokalizacyjnych, które proponują najbliższe punkty wifi. Umożliwiłoby to tym samym wyświetlanie reklam osobom, które były zainteresowane produktami w świecie offline. Trzeba jednak dodać, że Facebook nie potwierdził oficjalnie wprowadzenia ego typu targetowania, a data jego ewentualnego wprowadzenia nie jest jeszcze znana.

store-visits

 

Żrodło: socialmediatoday.com

 

 

Dowiedz się więcej