Dlaczego robimy Ceneo lepiej

Ceneo to największa porównywarka cen w Polsce. Dane mówią same za siebie - 30 milionów ofert, 26 tysięcy e-sklepów. To drugi co do wielkości serwis e-commerce, który dostarcza narzędzi do porównywania cen produktów oraz umożliwia dokonywanie szybkich transakcji. Prawdopodobnie każdy, kto choć raz kupił coś przez internet, korzystał z tego serwisu.
Dlaczego robimy Ceneo lepiej

Ceneo – must have każdego e-commerce

Znaczna większość konsumentów przychodząc na Ceneo finalizuje zakup. Wchodzą tam, bo są przekonani do danego produktu i chcą porównać jego cenę. Kiedy znajdą najlepszą ofertę, kupują. Dzięki temu Ceneo generuje ogromny ruch sprzedażowy, a w każdym miesiącu witrynę odwiedza ponad 23 mln internautów! 

Jeśli więc sprzedajesz swoje produkty online, obecność na Ceneo to absolutna podstawa. 

Firmy, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce, na początku muszą się zderzyć z wysokimi kosztami, takimi jak np. wdrożenia systemów. Wtedy najtańszą i najszybszą drogą jest dla nich wejście w Ceneo. Wystarczy dodać swój feed produktowy, zapłacić 42 groszy za przeklik, by zyskać dużą szansę na to, że produkt się sprzeda. 

Jak sprzedawać na Ceneo

W trakcie przeglądania ofert, klienci biorą pod uwagę głównie 6 pierwszych pozycji na listingu produktowym. Innymi słowy – im wyżej jest Twój produkt, tym lepiej. Jeżeli Twoja oferta będzie na dalszym miejscu szansa, że ktoś w nią kliknie spada… prawie do zera.

  • 30% osób klika w pierwszą pozycję, 

  • 20% w drugą, 

  • 10% w trzecią, 

  • a pozostałe 40% rozkłada się na wszystkie inne pozycje.

Jako sprzedający masz jednak możliwość podbijania swoich produktów, tak aby znalazły się na samej górze, gdzie prawdopodobieństwo przekliku do twojego sklepu jest największe. W jaki sposób? Dzięki płatnym podbiciom.

Podbicia i szybsza konwersja

Cena podbicia jednego produktu w ciągu miesiąca może zmienić się nawet kilkaset razy. W takiej sytuacji ręczne monitorowanie oferty jest wręcz niemożliwe. Spójrzmy na prosty przykład tego, jak cena zmieniała się na przestrzeni miesiąca.                

  • 2022-03-07 12:12:26 8 groszy

  • 2022-03-17 21:04:55 12 groszy

  • 2022-04-01 17:06:32 18 groszy

  • 2022-04-20 13:26:45 4 grosze

Automatyzuj!

Jak sprawić, aby wśród 30 milionów ofert to właśnie Twoja znalazła się na samej górze wyszukiwań w wybranej kategorii? Jak robić to skutecznie, nie tracąc całego budżetu?

W czasach, kiedy automatyzacja staje się codziennością, należy szukać rozwiązań, które pomogą zaoszczędzić czas. Jeśli prowadzisz e-commerce i chcesz zwiększyć widoczność swoich ofert, to mamy narzędzie, które Ci w tym pomoże!

Stworzyliśmy oprogramowanie, które jest odpowiedzią na zapotrzebowanie naszych klientów. Dzięki niemu możemy uzyskać pełną automatyzację podbijania ofert – biorąc pod uwagę wiele zmiennych, takich jak pora dnia, ilość ofert, czy ruch na stronie.

Ze statystyk prowadzonych kont zauważyliśmy, że ruch z Ceneo może przynieść konwersje rzędu nawet 2-10%. Takie wyniki mają tylko oferty, które są na górze w listingu produktowym. 

Zanim jednak powstał program, prowadziliśmy manualne testy, dzięki którym utwierdziliśmy się w przekonaniu, że nie jest możliwe ciągłe śledzenie zmieniających się pozycji. Prowadząc dziesiątki kont klientów, ręczne podbijanie stawek nie wchodziło w grę. A skoro fizyczna obsługa dużej ilości e-sklepów była wręcz niemożliwa, postawiliśmy na automatyzację.

Oswoić algorytmy

Jednak sam program to nie wszystko. Aby mieć nad nim pełną kontrolę, oprócz tego, że monitujemy pozycje ofert na Ceneo, dbamy również o to, aby określone produkty lub grupy produktów były na górze w listingu. Badamy opłacalność tych decyzji – czy kalkuluje nam się promować te produkty, czy może chwilowo je wyłączyć. 

Już nie musisz się martwić, że wypadniesz z wyświetleń Twojej oferty na samej górze listingu produktowego.

Możesz oddelegować to zadanie nam.

Podsumowanie – Dlaczego warto wykorzystać automatyzację na Ceneo?

  • Osiągniesz najniższe stawki za kliknięcie (sprawdzamy, ile wynosi najniższa stawka, aby osiągnąć najwyższe pozycje)
  • Obniżysz koszty prowadzenia kampanii (korzyść podbić pojedynczego produktu nad grupami)
  • Oszczędzisz czasu (już nie musisz tego robić ręcznie)
  • Uzyskasz lepszą konwersję!

Co dalej?

Mam nadzieję, że powyższe definicje pozwolą łatwiej poruszać się w świecie Ceneo. Jeśli potrzebujesz wsparcia lub masz jakieś pytania zostaw do siebie kontakt:

 

O AUTORZE

Łukasz Chudzik

Senior PPC Specialist

Miłośnik e-commerce oraz zaawansowanej optymalizacji, opartej o twarde dane. Fan optymalizacji w czasie rzeczywistym. Dzięki umiejętnościom programowania pisze programy oraz skrypty, które pomagają rozwijać się markom. W wolnej chwili uprawia kitesurfing, snowboarding, gra w koszykówkę oraz w golfa.

Dowiedz się więcej