Jak budować pozycję eksperta za pomocą bloga firmowego?

Zostanie specjalistą z danej dziedziny wielu osobom kojarzy się z dobrą pozycją zawodową, sporym natłokiem zadań oraz dobrymi zarobkami. Status eksperta znajduje się jeszcze wyżej i oznacza najwyższe osiągnięcia w danej dziedzinie. W dobie internetu i samozwańczych ekspertów to słowo straciło nieco na swoim znaczeniu, ale wcale nie oznacza to, że eksperci wyginęli. Jak w takim razie podkreślić swój status i zbudować swoją profesjonalną pozycję? Jednym z elementów tych działań jest firmowy blog.

Budowanie marki osobistej to proces

Zbudowanie marki osobistej i wypracowanie pozycji eksperta z konkretnej dziedziny to długi i wymagający proces. Wymaga ogromnego zaangażowania w swoją pracę, setek godzin (i nadgodzin) poświęconych na zgłębianie najróżniejszych aspektów związanych z tematyką, którą się zajmujemy. To także udział w dyskusjach z innymi wyjadaczami z branży, wielopłaszczyznowe analizy przypadków oraz stałe dokształcanie się i poszerzanie swojej wiedzy. Następnie należy tę wiedzę zebrać i wykorzystać — nie tylko do lepszej realizacji swoich zadań, ale także do budowy swojego wizerunku.

austin-distel-VwsuhJ9uee4-unsplash

Sposobów na jego budowę jest wiele, ale najłatwiej i najkorzystniej jest zacząć od internetu. Ze względu na sporą konkurencję warto wybrać więcej niż jeden kanał dotarcia do odbiorców, aby zwiększyć zasięg i dotrzeć do szerszego grona osób. Social media są jednym z pierwszych, niemal oczywistych wyborów. Jest w czym wybierać — LinkedIN, Facebook, Twitter, YouTube, a nawet Instagram i Reddit, wszystkie te platformy są dobrym miejscem do budowy wizerunku. Wybór będzie zależny od naszej branży i użytkowników, do których chcemy adresować swój przekaz. Poza kanałami społecznościowymi warto zająć się prowadzeniem bloga.

Blog jako kanał ekspercki. Jak zacząć?

Większość ekspertów prowadzi własnego bloga, gdzie porusza bieżące tematy branżowe i dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem. Możemy od zera budować blog osobisty, ale to przedsięwzięcie, na które musimy spojrzeć długofalowo oraz włożyć sporo pracy, aby zadbać o jego widoczność.
Jeśli posiadamy bloga firmowego, możemy wykorzystać go jako miejsce na rozpoczęcie działań wizerunkowych. Zaletą tego rozwiązania jest to, że blog firmowy powinien mieć już jakąś historię — treści, linki i być zoptymalizowany pod kątem SEO. To ważne elementy, które zwiększą widoczność naszych publikacji i tym samym ich zasięg.

jess-bailey-HyoRyMAVpNA-unsplash

Kilka rzeczy, które musimy uwzględnić przed napisaniem swojego pierwszego artykułu eksperckiego:

  • Odbiorcy
    Korzystając z firmowego bloga musimy wiedzieć do kogo jest adresowany, jaka grupa użytkowników korzysta z niego najczęściej oraz jakich treści przede wszystkim poszukują. Dzięki temu będziemy wiedzieć jakie są potrzeby klienta i będziemy mogli na nie odpowiedzieć. Unikniemy tym samym poświęcania wielu godzin na stworzenie treści, z której użytkownicy nie będą korzystać.
     
  • Właściwa komunikacja
    Znając użytkowników i ich potrzeby powinnismy dobrać odpowiedni sposób formułowania treści. Dzielimy się wiedzą ekspercką, ale nasi odbiorcy niekoniecznie muszą doskonale rozumieć branżowy żargon. Nie wszyscy są specjalistami z danej dziedziny, dlatego warto zadbać o jasne i proste wyjaśnienie nawet najbardziej złożonych kwestii. Pamietajmy, że ekspert to osoba, która zna swoją dziedzinę tak dobrze, że potrafi przekazać informacje w prosty i zrozumiały dla odbiorcy sposób.
     
  • Format treści
    Oferowana przez nas treść musi odpowiadać realnym potrzebom naszych odbiorców oraz dostarczać wiedzę na odpowiednim poziomie. Możemy dostarczać ją w różnych formach, nie tylko poprzez artykuły eksperckie. Na blogu możemy umieścić case study, umożliwić pobranie ebooka, podzielić się analizą branżowego raportu, treścią poradnikową, a także contentem wideo. Wybór formy zależny będzie od tego co i komu dokładnie chcemy przekazać.
     
  • Być na bieżąco
    Regularnie poruszać kwestie związane z aktualnymi trendami w branży i nie unikać trudnych tematów. Pozwoli to na przekonanie odbiorców, że jesteśmy cały czas w centrum wydarzeń i dobrze orientujemy się co w trawie piszczy. W pewien sposób odzwierciedla to naszą aktywność zawodową i pozwala relacjonować własny rozwój kompetencji.
     

Content to twoja wizytówka

austin-chan-ukzHlkoz1IE-unsplash

Stały rozwój to domena naszych czasów. Ekspert musi stale poszerzać wiedzę i podnosić swoje kwalifikacje. Szkolenia, certyfikaty, panele dyskusyjne, udział w ważnych, branżowych wydarzeniach — warto o tym pisać na blogu. informując odbiorców o swoim rozwoju, dajemy im jasny sygnał, że stale staramy się sięgać wyżej i nie ustajemy w podnoszeniu jakości oferowanych przez nas usług. Dzięki temu użytkownicy wiedzą, że mogą korzystać z coraz szerszej gamy naszych umiejętności w celu osiągania swoich celów biznesowych, a to z kolei przekłada się na ich chęć współpracy z nami.

Tworzone przez nas treści mają ogromny wpływ na to, jak postrzegają nas inni. Odpowiednie wykorzystanie contentu pomoże nam w wykreowaniu wizerunku eksperta.

Czytaj także

Agencja reklamowa czy marketingowa? Potrzebna Ci agencja reklamowa czy  agencja marketingowa? Żadna różnica? Zaraz, zaraz, odzywała się jeszcze do mnie agencja social mediowa, a znajomy ...
Czym zaskoczył nas Facebook w sierpniu? Facebook nie zwalnia tempa. Praktycznie w każdym tygodniu dowiadujemy się o kolejnych nowościach, które mają poprawić komfort użytkowania portalu lub ...
Wizerunek czy sprzedaż czyli po co Ci kampania (w ... Do tego wpisu natchnęła mnie kreacja jednej z marek telekomunikacyjnych, która ni jak nie dawała się zamknąć, skutecznie utrudniając dostęp do treści....