Ktoś Ty, drogi użytkowniku www?

Każdemu, kto posiada serwis internetowy, zależy na tym, by tenże serwis przynosił firmie jakąś wartość. W najprostszej formie dobre www jest rodzajem oferty pokazej w sieci. Idąc o krok dalej może chodzić o podniesienie wizerunku (a nie tylko o zaznaczenie obecności). Posuwając się w tych rozważaniach pomyslimy o nowych klientach, których strona www przyciągnie do naszego tradycyjnego biznesu a nawet, o zgrozo, o transakcjach zawieranych bezpośrednio w sklepie internetowym.
Aby idea wypaliła, przekaz musimy skierować do odpowiedniej grupy odbiorców, którzy będą zainteresowani naszą ofertą. Możemy oczywiście wyjść z założenia że głosząc urbi et orbi – całemu światu, w tej masie znajdzie się ktoś, kto zainteresuje się naszą ofertą. Mało to jednak efektywna metoda i nawet największych marek na nią nie stać.
Tutaj pojawia się nowe polskie słowo: „target” czyli grupa docelowa. Im precyzyjniej określona tym większe prawdopodobnieństwo, że nasza strona www będzie częściej konwertować ( przynosić zysk).
Targetować można w różny sposób. Czasami sprawdza się definiowanie po wieku, miejscu zamieszkania, ilości gotówki w portfelu.
Często jednak warto pomyśleć o behawioralnym określeniui grupy docelowej. Po co ktoś miałby szukać naszej www, naszej oferty, kontaktu z nami? Może nasza usługa to odpowiedź na jego problemy, a może potencjalny klient poszukuje produktu, który tylko Ty masz?
A może trzeba zastosować „taki mix” czyli skojarzyć kryteria demograficzne z behawioralnymi?
Odpowiedzi na te i inne pytania pozwalają określić „ludziów” – tę mityczną grupę docelową użytkowników, którzy wchodząc do serwisu www krzykną na głos „Tak, to jest dla mnie”.
Jak najwięcej takich okrzyków życzę Wam i sobie rówież.

Czytaj także

Facebook Shops — co już wiemy? Niedawno Facebook ogłosił wypuszczenie nowej funkcjonalności na swojej platformie społecznościowej — Facebook Shops. Usługa na razie dostępna będzie j...
Agencja reklamowa czy marketingowa? Potrzebna Ci agencja reklamowa czy  agencja marketingowa? Żadna różnica? Zaraz, zaraz, odzywała się jeszcze do mnie agencja social mediowa, a znajomy ...
Jak budować pozycję eksperta za pomocą bloga firmo... Zostanie specjalistą z danej dziedziny wielu osobom kojarzy się z dobrą pozycją zawodową, sporym natłokiem zadań oraz dobrymi zarobkami. Status eksper...