Prowadzisz sociale? Zacznij tam sprzedawać!

Twoi potencjalni klienci wchodzą na Facebooka czy Instagrama nawet kilkanaście razy dziennie. Wiesz, że masz możliwość prezentacji swoich produktów na tych kanałach? Dowiedz się, jak stworzyć sklep w mediach społecznościowych i zacząć tam sprzedawać!
Prowadzisz sociale Zacznij tam sprzedawać!

Jeśli prowadzisz e-commerce, sklep na stronie internetowej jest dla Ciebie głównym narzędziem pracy. Jednakże Twoja sprzedaż nie musi się ograniczać wyłącznie do www! Obecność marki w social mediach to doskonała okazja do zbudowania społeczności, ale także poszerzania grona klientów. Warto więc wiedzieć, jak skonfigurować sklep, by prowadzić skuteczną sprzedaż.

Czy sklep w mediach społecznościowych jest potrzebny?

Ulubioną odpowiedzią marketera jest “to zależy” 🙂 W dużej mierze zależy od tego, co sprzedajesz, jakie masz produkty, do kogo kierujesz swoją komunikację oraz czy robisz to systematycznie i konsekwentnie. I chociaż skuteczność Twoich działań może być różna, to sklep na Facebooku jest możliwością, której nie warto sobie odbierać. Wykorzystaj więc potencjał mediów społecznościowych i zacznij tam sprzedawać! 

Co musisz wiedzieć przed startem?

Na rynku amerykańskim zamówienia można opłacać bezpośrednio na Facebooku lub Instagramie, w Polsce ta opcja nie jest jeszcze dostępna. Na rodzimym rynku najpopularniejszą metodą finalizacji zakupu jest przejście do witryny, czyli do www sklepu, i opłacenie tam zamówienia. 

Aktualnie w fazie testów jest możliwość zamawiania i opłacenia zakupów w wiadomościach Direct na Instagramie. Ta funkcja wkrótce ma być dostępna w 26 krajach, również w Polsce. Warto się do tego przygotować!

Katalogi i kolekcje (zestawy) w sklepie na FB

Istotą katalogów jest pokazanie asortymentu, którym dysponujemy. Katalog można utworzyć nawet wtedy, gdy nie mamy sklepu i wykorzystywać go do promocji, używając kolekcji lub karuzel, chociażby przy remarketingu dynamicznym i reklamach. Katalog przyda nam się także przy tworzeniu sklepu. Produkty do katalogu można dodawać ręcznie lub przez automatyczną synchronizację z platformą sprzedażową. 

 

Sklep na FB katalogi

Kolejno asortyment można podzielić na zestawy (kolekcje), dzięki odpowiedniemu automatycznemu lub ręcznemu filtrowaniu. Możemy wyeksponować kolekcje produktów, na których sprzedaży najbardziej nam zależy, aktualne promocje czy nowe oferty. Narzędzie to pozwala podzielić produkty według naszych potrzeb.

 

Sklep na FB dodawanie przedmiotów

 

Sklep na FB wybrane opcje filtrowania

 

Pokaż swoją markę – dostosuj układ i styl sklepu

Tworząc sklep nie musisz określać, jak ma on dokładnie wyglądać. Po jego stworzeniu system automatycznie będzie pokazywał dodany asortyment, lecz dzięki opcji personalizacji masz też możliwość zaprezentowania swojej marki w sposób unikalny.

Projektując, od razu widzisz, w jakiej formie sklep będzie prezentowany odbiorcom – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie – w obu trybach, jasnym i ciemnym. Podgląd pozwala m.in. na właściwe dopasowanie koloru przycisków, jak i tego jak mają się prezentować produkty. Do sklepu można dodawać całe kolekcje, pojedyncze przedmioty oraz promocje. Ponadto jest możliwość wyróżnienia np. najnowszej kolekcji w górnej części sklepu.

Co ciekawe po utworzeniu sklepu i wybraniu odpowiedniej opcji, osoby, które obserwują profil mogą otrzymywać powiadomienia, kiedy pojawi się nowa kolekcja lub promocja. Można też ustawić premierę nowego produktu. To interesujące rozwiązanie, które warto wypróbować.

 

Przykładowy wygląd sklepu

 

Key takeaways

Obecnie social media służą nie tylko do budowania contentu i prezentacji produktów. Jeśli prowadzisz e-commerce, to wykorzystaj także możliwość sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem Facebooka czy Instagrama. W połączeniu z dobrze przemyślaną strategią, regularnymi publikacjami i ciekawym contentem, to nie może się nie udać!

Tworząc sklep na Facebooku i Instagramie możesz:

  • ułatwić Klientom dostęp do wybranych produktów, a co za tym idzie, także ich zakup,
  • pokazać swoją markę i produkty w formie dopasowanej do urządzeń mobilnych,
  • utworzyć kolekcje, dzięki czemu wyeksponujesz kategorie lub pojedyncze produkty, na widoczności których zależy Ci najbardziej,
  • zapewnić spójny wizerunek sklepów na Facebooku i Instagramie, a także w Marketplace, co da Ci większą rozpoznawalność.

O AUTORCE

Patrycja Gala

Social Media Ads Specialist

W Yetizie Facebook Ads Specialist z zapałem do poznawania wszystkiego, co nowe, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych. Prywatnie fanka ciszy, spokoju i podróży.

Dowiedz się więcej