Wyprzedź konkurencję – nadchodzi TikTok Search Ads!

Początkowo TikTok był jednym z wielu mediów społecznościowych, jednak portal sprawnie poszerza paletę opcji zarówno dla prywatnych odbiorców, jak i dla reklamodawców. Dziś opowiem o nowej funkcji dla tych drugich – TikTok Search Ads, narzędzie, które odpowiednio wcześnie wdrożone pozwoli wyprzedzić konkurencję.
Wyprzedź konkurencję – nadchodzi TikTok Search Ads!

 

Must have dla marketerów

Wdarł się do świata reklamy z zawrotną prędkością i nie zamierza odpuszczać. TikTok wzbudza wiele emocji. Jedni go kochają, inni nienawidzą. Na pewno miłością do niego muszą zapałać marketerzy i wszyscy, którzy chcą skutecznie docierać do potencjalnych Klientów. Reklama na TikToku to dziś prawdziwy must have. Jednak jeśli myślicie, że znany już z innych portali społecznościowych pakiet reklamowy to wszystko, na co stać TikToka, to jesteście w błędzie. Nadchodzi TikTok Search Ads!

Tiktok w wyszukiwarce? Tak!

Marka rozpoczęła testy beta tej formy reklamowej. Możliwość jej przetestowania dostali na tę chwilę tylko partnerzy TikToka. A jak to będzie wyglądało w praktyce? Po wpisaniu przez użytkownika wybranego hasła w wyszukiwarce tego portalu, zobaczy on poza treściami wyświetlanymi organicznie, również wyniki płatnego targetowania. Takie wideo będzie oznaczone jako sponsorowane i będzie wyświetlane jako jeden z czterech wyników wyszukiwania w zakładce „Odkryj”. Przypomina to googlowe reklamy w wynikach wyszukiwania. Jednak nie będziemy wybierać słów kluczowych, pod które będziemy mogli kierować konkretną reklamę, określimy tylko miejsce docelowe (+ oczywiście grupę docelową). To TikTok wybierze za nas najlepsze jego zdaniem słowa, pod którymi powinniśmy się pojawiać. Mimo tego nic straconego, już z tego będziemy mogli wiele „wyciągnąć”.

Kiedy będziesz mógł wybrać tę opcję reklamy?

Nie zostało jeszcze ogłoszone ani potwierdzone, kiedy TikTok udostępni tę formę reklamową wszystkim reklamodawcom. Można jednak przypuszczać, że zmiana będzie wprowadzana sukcesywnie na naszych kontach. Warto sprawdzać, czy już nie mamy tej możliwości. Musimy pamiętać o tym, że początkowo będzie to tylko dodatkowe miejsce docelowe. Być może, z czasem opcja będzie się rozwijać, i to my będziemy mogli wybierać frazy, pod którymi będzie nas widać.

Wyprzedź konkurencję

Przechodzimy do sedna. Jak możesz wyprzedzić konkurencję? Przede wszystkim sprawdzaj, kiedy ta opcja będzie u Ciebie i wdróż ją! Wcześniej wspominałam, że możemy dużo zyskać, a to za sprawą tego, że TikTok udostępni nam listę haseł, które przyniosły kliknięcia w naszych kampaniach. Już chyba wiecie co to oznacza. Oczywiście będzie można je wykorzystać w kolejnych reklamach. Na pewno już rodzą Wam się pomysły w głowie jak to zrobić.

Kolejnym plusem takiej listy jest możliwość umieszczania wyszukiwanych haseł w tytułach nowych, ale też najskuteczniejszych filmów, co przełoży się na ich wyższą pozycję w wyszukiwaniach w zupełnie organiczny sposób. Nie muszę chyba wspominać o wykorzystaniu takiej listy w SEO i Google Search Console.

Dlaczego warto?

Reklama TikTok Search Ads to:

  • nowe możliwości dotarcia do grup docelowych, szczególnie tych zainteresowanych zakupem konkretnych produktów (wpisują, więc szukają czegoś konkretnego, a my im to damy),
  • kopalnia wiedzy odnośnie słów kluczowych i bardzo szerokie możliwości ich zastosowania, nic tylko brać i korzystać 😊,
  • szansa na pokazania marki w czterech pierwszych wynikach wyszukiwania (pomyślcie co może zdziałać kreatywna kreacja 😉).

Platforma obecnie jest bardzo sprzedażowym medium, z dużym potencjałem dotarcia do odbiorców. Ponadto wciąż daje nam kolejne, innowacyjne rozwiązania, z których żal nie korzystać! Zachęcam do śledzenia nowinek z tiktokowego świata – to jeden ze sposobów na wyprzedzenie konkurencji.

O AUTORCE

Patrycja Gala

Social Media Ads Specialist

W Yetiz Facebook Ads Specialist z zapałem do poznawania wszystkiego, co nowe, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych. Prywatnie fanka ciszy, spokoju i podróży.

Dowiedz się więcej