Mały biznes + e-commerce. Za darmo
Shopify razem z FACEBOOK zapowiedział uruchomienie nowej usługi, pozwalającej na stworzenie sklepu online w ramach platform Facebook i Instagram. Co ciekawsze, nowa usługa ma być dostępna za darmo. Ze strony Shopify to świetne posunięcie i krok do realizacji znacznie dalej idących planów, bo chwilę później dowiedzieliśmy się o współpracy z YouTube, Pinterest oraz Google Shopping.
To bardzo dobra wiadomość, zwłaszcza dla mikro i małych przedsiębiorstw, które będą miały dzięki temu znacznie niższy próg wejścia w sprzedaż online. Produkty będzie można wyróżnić z katalogu, a sam wygląd sklepu dostosować do potrzeb przedsiębiorcy. Kolorystyka odpowiadająca brandingowi, logo własnej marki — tego typu rzeczy będą jedną z podstawowych opcji personalizacji sklepu.
Sklepy Facebook Shops będą dostępne dla klientów z poziomu fanpage’a firmy, a także poprzez relacje i posty sponsorowane. Co ciekawe, na wzór “standardowych” e-commerce’ów pozwolą na tworzenie list produktów, które najbardziej nas zainteresowały. Z tego samego poziomu możliwe będzie złożenie zamówienia i dokonanie płatności (na razie tylko w USA). To zasadniczo odróżnia nową usługę od Marketplace, gdzie transakcja odbywa się poza środowiskiem Facebooka.
Potrzebujesz wsparcia? Jest pod ręką
Jeśli potrzebujesz wsparcia sprzedawcy, masz pytania o dostępność towaru lub inne potrzeby, z którymi w tradycyjnym sklepie zwróciłbyś się do sprzedawcy — masz to wszystko w zasięgu paru kliknięć. Możesz skontaktować się ze sklepem przez Messengera, WhatsAppa lub Instagram i uzyskać wsparcie, czy informacje o statusie przesyłki.
Wzmianka o Instagramie nie jest przypadkowa, ponieważ Facebook Shops będzie zintegrowany z Instagram Shops, co pozwoli na sprzedaż produktów równolegle na obu tych kanałach.
Lojalność jest w cenie. Facebook to wie
Programy lojalnościowe są ważnym elementem strategii sprzedaży dla wielu marek. Facebook Shops pozwoli to wykorzystać, udostępniając możliwość integracji takich programów ze sklepem na platformie. Klientom umożliwi to także monitorowanie zebranych punktów lub innych nagród. Co ciekawe — nowe narzędzie nie ograniczy się jedynie do integracji z już istniejącymi rozwiązaniami lojalnościowymi. Sprzedawcy będą mogli utworzyć i zarządzać własnym programem lojalnościowym w Facebook Shops.
Ciężko na ten moment stwierdzić, czy nowa usługa Facebooka będzie rozwiązaniem rewolucyjnym, które solidnie namiesza na rynku. Zdecydowanie ułatwi wielu małym firmom stworzenie lub rozwinięcie swoich kanałów sprzedaży online niskim kosztem. Na przetestowanie tego w Polsce musimy jednak jeszcze poczekać.