Jak efektywnie wykorzystać Social Media?

13 marca, 2017

Czas na bolesną prawdę: nie warto być wszędzie. Skąd jednak wiedzieć na które social media postawić? Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, by przynosił korzyści dla marki? Żeby uzyskać odpowiedź, najpierw należy zadać sobie kilka dodatkowych pytań.

Spis treści

Obecność marek w social media stała się wręcz obowiązkiem.  Wiele osób codziennie zadaje sobie pytanie: jak zdobyć więcej lajków na Facebooku i Instagramie? Media społecznościowe to ważny kanał, który może stanowić dużą wartość dla firmy. Patrząc na wiele stron firmowych, można jednak odnieść wrażenie, że za dużą ilością ładnie wyglądających ikonek nie idzie nic.

Jaka jest moja strategia?

Czy social media to część większej układanki? Czy mają pełnić jakąś funkcję (sprzedażową, wizerunkową (obsługa klienta), czy robisz to tylko „bo wypada”?  Aby social media były efektywne, strategia jest podstawą.

Z jakich mediów społecznościowych korzysta moja grupa docelowa?

Przykład: jeśli kierujesz produkt do starszej grupy odbiorców, nie ma sensu tracić czasu na Instagram lub Snapchat. Dane na temat użytkowników korzystających z danych platform są łatwo dostępne. Sprawdź je i zobacz, czy aby na pewno nie marnujesz czasu, gdy Twój target jest kompletnie gdzie indziej!

Czy profile mojej marki prowadzi osoba kompetentna? Czy ma na to czas?

Jeżeli nie wiesz, jak prowadzić profil na Facebooku, albo osoba, której powierzyłeś to zadanie, również nie jest specjalistą/nie lubi mediów społecznościowych – tracisz dwa razy. Po pierwsze, nie wykorzystując potencjału social media, a po drugie, tracąc czas osoby, która mogłaby w tym czasie zrobić coś bardziej efektywnego dla Twojego biznesu. W takich sytuacjach lepiej powierzyć to specjalistom.

Czy mam czas i pomysł na kanały mojej marki?

Nie ma nic gorszego niż zaniedbany fanpage na Facebooku z ostatnim wpisem sprzed 2 lat. Jedyne, co może wywołać taki profil, to rozczarowanie potencjalnego klienta, który szukał informacji o marce.  Z kolei nudny kanał, prowadzony bez pomysłu, nie zachęci starych obserwatorów do interakcji i nie przyciągnie nowych.  W takiej sytuacji również warto zwrócić się po pomoc do specjalistów.

Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat, Pinterest, LinkedIn, Vimeo… i wiele więcej.  Po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe pytania, przeanalizuj swoją obecność w social media i zacznij w pełni wykorzystywać ich potencjał!

O autorze
Paulina Roszkowska

Najnowsze z bloga