Jak wykluczać niepożądany ruch i maksymalizować swój budżet reklamowy w Google Ads?

24 sierpnia, 2023

Czy wiesz, że dobra lista wykluczeń w Google Ads może ochronić Twój budżet i wizerunek marki? Dzięki jej zastosowaniu Twoje reklamy są widoczne dla odpowiedniego odbiorcy, czyli sprowadzasz bardziej kaloryczny ruch, z większym prawdopodobieństwem konwersji. Używanie list wykluczeń w kampaniach Google Ads jest jedną z naszych dobrych praktyk w zarządzaniu kampaniami. Sprawdź, na co zwracamy uwagę!

Spis treści

Czym są wykluczenia treści w Google Ads oraz wykluczenia na poziomie całego konta?

Wykluczenia treści w Google Ads to funkcja, która pozwala na wykluczenie określonych rodzajów witryn i treści z wyświetlania Twoich reklam. Pomaga to upewnić się, że Twoje reklamy są widoczne dla właściwej grupy odbiorców, i że Twój budżet reklamowy jest wykorzystywany skutecznie.

Wykluczenia na poziomie konta to ustawienia, które pozwalają na wykluczenie określonych kategorii witryn lub słów kluczowych na poziomie całego konta reklamowego w Google Ads, a nie tylko na poziomie kampanii. Dzięki temu możliwe jest łatwiejsze zarządzanie kontem przez większą kontrolę oraz nie duplikowanie wykluczeń.

Dlaczego warto stosować wykluczenia treści w Google Ads?

Kampanie reklamowe w Google Ads mogą być kosztowne, ważne jest więc, aby wykorzystać swoje budżety w sposób jak najbardziej efektywny. Używanie wykluczeń na poziomie konta może pomóc Ci osiągnąć lepsze wyniki, ponieważ pozwala na wykluczenie nieodpowiednich słów kluczowych, lokalizacji i kategorii tematycznych, które mogą obniżać skuteczność Twojej kampanii.

Dodatkowo, wykluczenia treści w Google Ads pomagają uniknąć wyświetlania Twoich reklam na stronach, które mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki. Na przykład, jeśli Twoja firma sprzedaje produkty luksusowe, możesz nie chcieć, aby Twoje reklamy były wyświetlane na stronach, które oferują produkty niskiej jakości lub podrabiane wersje Twojej oferty.

Jakie wykluczenia na poziomie konta warto wprowadzić?

  1. Wykluczenia geograficzne – pozwalają na wykluczenie reklam w określonych regionach lub krajach. Dzięki temu możliwe jest skierowanie reklam tylko do tych regionów, w których firma działa.
  2. Wykluczenia witryn – pozwalają na wykluczenie wybranych witryn, na których reklamy nie powinny się wyświetlać. Można tu wymienić chociażby witryny zawierające nieodpowiednie treści, czy witryny konkurencyjne.
  3. Wykluczenia słów kluczowych – pozwalają na wykluczenie wybranych słów kluczowych, które nie przynoszą korzyści w kampanii reklamowej. Można tu wymienić np. słowa kluczowe, które nie przynoszą odpowiedniej liczby kliknięć lub które są zbyt drogie.
  4. Wykluczenia czasowe – pozwalają na wykluczenie reklam w określonych godzinach lub dniach tygodnia. Dzięki temu można ograniczyć reklamy tylko do tych godzin, w których potencjalni klienci są najaktywniejsi.

Wykluczenia Google Ads na poziomie konta – jak wpływają na skuteczność reklam w Google Ads?

Dodanie odpowiednich wykluczeń może pomóc w zwiększeniu skuteczności reklam, ponieważ:

  1. Poprawiają dokładność targetowania: wykluczenia pozwalają na lepsze skupienie się na grupie docelowej, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo, że Twoje reklamy trafią do odpowiedniego odbiorcy.
  2. Redukują koszty: dzięki wykluczeniom nie wydajesz pieniędzy na kliknięcia od użytkowników, którzy nie są zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.
  3. Zwiększają efektywność reklam: ograniczenie wyświetlania reklam w nieodpowiednich miejscach pozwala na lepsze wykorzystanie budżetu reklamowego i skupienie się na bardziej wartościowych kanałach reklamowych.

Wykluczenia w praktyce

Jak dodać listę wykluczeń do konta Google Ads? Po wejściu do konta przechodzimy do sekcji Narzędzia i ustawienia, następnie do Listy wykluczeń miejsc docelowych, gdzie dodajemy nową listę.

Wykorzystywanie wykluczeń w Google Ads jest jedną z naszych dobrych praktyk w zarządzaniu kampaniami. Na yetizowej liście jest już 900 000 pozycji, aby maksymalnie optymalizować budżety naszych klientów. Dbamy o to każdego miesiąca, dodając kolejne i aktualizując ich listę.

Pamiętaj, że wraz z biegiem czasu niektóre z pozycji mogą być „blokowane” – w przypadku, gdy np. dane konto na YouTube zniknie, nie będzie można go dłużej wykluczać. Wówczas w systemie otrzymamy informację, że dane wykluczenie jest „nieznane”.

Analizujemy także konta reklamowe naszych nowych klientów, aby sprawdzić gdzie wyświetlają się ich reklamy. Pojawiają się podobne schematy, na które warto zwrócić uwagę:

  • Bajki – często rodzice, na których targetujemy reklamy, przekazują swój telefon dzieciom, które oglądają bajki. Niestety takie kliknięcia są często omyłkowe albo wynikają z chęci ominięcia reklamy.
  • Gry – w Androidzie oraz IOS często mamy do czynienia z grami free to play, gdzie zdecydowana większość jest nastawiona na model reklamowy, a pomysłowość w ukrywaniu przycisku x wśród twórców tych aplikacji nie zna granic To często przekłada się na puste kliknięcia.
  • YouTube – selekcjonujemy kanały, na których wyświetlają się dane reklamy. Tutaj najczęściej wykluczamy kanały gamingowe, bajki oraz język kanału na YouTube.

Lista wykluczeń dla Ciebie

Chcesz, żeby Twoje kampanie były bardziej efektywne? Zacznij od dobrej praktyki, jaką jest stosowanie listy wykluczeń! Przygotowaliśmy dla Ciebie listę 5000 pozycji – to doskonały start, jeśli dotychczas nie korzystałeś/aś z takiej listy lub świetne uzupełnienie Twoich obecnych działań.

Formularz kontaktowy, który znajdował się w tym miejscu, jest już nieaktywny. Jeśli chcesz otrzymać listę 5000 wykluczeń, napisz do nas.

O autorze
Łukasz Chudzik
Senior PPC Specialist

Miłośnik e-commerce oraz zaawansowanej optymalizacji, opartej o twarde dane. Fan optymalizacji w czasie rzeczywistym. Dzięki umiejętnościom programowania pisze programy oraz skrypty, które pomagają rozwijać się markom. W wolnej chwili uprawia kitesurfing, snowboarding, gra w koszykówkę oraz w golfa.

Najnowsze z bloga