Od czego się zaczęło?
Klient prowadził działania reklamowe z wieloma różnymi wydawcami w rozliczeniach flat fee (stała stawka za wyświetlenie reklamy w określonym czasie w serwisie danego wydawcy). Główny problem stanowiła konieczność kontrolowania rozproszonych działań, wymagająca poświęcenia znacznej ilości czasu. Problematyczny był również sam system rozliczeń – nie uwzględniał faktycznej liczby wyświetleń czy kliknięć w reklamę.Co zrobiliśmy?
- Zarekomendowaliśmy stworzenie konta w systemie AdForm, który jest na topie w kwestii technologii reklam programamatycznych i środowisku cookieless.
- Uzgodniliśmy połączenia z wydawcami, aby stworzyć sieć private deali.
- Stworzyliśmy dedykowane środowisko z możliwością wyświetlania reklamy w niższej stawce niż rynkowa, z dużym zasięgiem i sprecyzowanym targetem w obrębie domeny.
- To pozwoliło nam także na wykorzystanie ekskluzywnych placementów z dokładnym miejscem, w którym chcemy się wyświetlać w danej domenie (np. na stronie głównej strony wydawcy).
Co osiągnęliśmy?
Przede wszystkim wygodę i znaczną optymalizację budżetu reklamowego! Poniżej porównanie modelu rozliczenia:- flat fee (emisja dobowa), który jest najczęściej proponowany przez wydawców (i z którego dotychczas korzystał nasz klient) oraz
- rozliczeniem preffered deal, które jako agencja zrealizowaliśmy we własnym zakresie, negocjując z wydawcami.
- liczba uzyskanych wyświetleń: 600 000
- średni CTR 0,1%: 600 kliknięć
- zasięg: nieznany, częste wielokrotne wyświetlenia banera temu samemu użytkownikowi lub całkowicie poza obszarem dobrego viewability
Wydawca X (preffered deal, CPM 6,2 zł, budżet 15 tys. zł)
- liczba uzyskanych wyświetleń: 2 419 354
- średni CTR 0,2%: 4839 kliknięć
- zasięg: przy standardowych wynikach około 42% unikalnych impresji (ponad 967 tys.) oraz viewability na poziomie około 70-80%
Dzięki stworzonemu przez nas środowisku programmatycznemu, zoptymalizowaliśmy koszt CPM (koszt 1000 wyświetleń na jednej stronie) o ponad 75% oraz uzyskaliśmy wyższy CTR (współczynnik klikalności).
Co szczególnie istotne, byliśmy w stanie zagwarantować klientowi lepsze viewability (realna widoczność), nawet na poziomie 80%.