Kupujesz reklamy bezpośrednio od wydawcy? Postaw na korzyści systemu Programmatic. Case klienta z branży kosmetycznej

16 maja, 2023

Prowadzisz kampanie reklamowe w sieci? Współpraca między reklamodawcami, agencjami i wydawcami może być znacznie prostsza dzięki systemowi Programmatic. Uproszczenie procesów to tylko jedna z wielu korzyści. Transparentność, unikalne placementy i niedostępne nigdzie indziej precyzyjne możliwości kierowania – to właśnie cechuje Programmatic. Zobacz, jak zoptymalizowaliśmy budżet reklamowy jednej z dużych marek kosmetycznych w Polsce!

Spis treści

Od czego się zaczęło?

Klient prowadził działania reklamowe z wieloma różnymi wydawcami w rozliczeniach flat fee (stała stawka za wyświetlenie reklamy w określonym czasie w serwisie danego wydawcy). Główny problem stanowiła konieczność kontrolowania rozproszonych działań, wymagająca poświęcenia znacznej ilości czasu. Problematyczny był również sam system rozliczeń – nie uwzględniał faktycznej liczby wyświetleń czy kliknięć w reklamę.

Co zrobiliśmy?

  • Zarekomendowaliśmy stworzenie konta w systemie AdForm, który jest na topie w kwestii technologii reklam programamatycznych i środowisku cookieless.
  • Uzgodniliśmy połączenia z wydawcami, aby stworzyć sieć private deali.
  • Stworzyliśmy dedykowane środowisko z możliwością wyświetlania reklamy w niższej stawce niż rynkowa, z dużym zasięgiem i sprecyzowanym targetem w obrębie domeny.
  • To pozwoliło nam także na wykorzystanie ekskluzywnych placementów z dokładnym miejscem, w którym chcemy się wyświetlać w danej domenie (np. na stronie głównej strony wydawcy).

Co osiągnęliśmy?

Przede wszystkim wygodę i znaczną optymalizację budżetu reklamowego! Poniżej porównanie modelu rozliczenia:
  • flat fee (emisja dobowa), który jest najczęściej proponowany przez wydawców (i z którego dotychczas korzystał nasz klient) oraz 
  • rozliczeniem preffered deal, które jako agencja zrealizowaliśmy we własnym zakresie, negocjując z wydawcami.
Wydawca X (flat-fee, CPM 25 zł, budżet 15 tys. zł)
  • liczba uzyskanych wyświetleń: 600 000
  • średni CTR 0,1%: 600 kliknięć
  • zasięg: nieznany, częste wielokrotne wyświetlenia banera temu samemu użytkownikowi lub całkowicie poza obszarem dobrego viewability

Wydawca X (preffered deal, CPM 6,2 zł, budżet 15 tys. zł)

  • liczba uzyskanych wyświetleń: 2 419 354
  • średni CTR 0,2%: 4839 kliknięć
  • zasięg: przy standardowych wynikach około 42% unikalnych impresji (ponad 967 tys.) oraz viewability na poziomie około 70-80%

Dzięki stworzonemu przez nas środowisku programmatycznemu, zoptymalizowaliśmy koszt CPM (koszt 1000 wyświetleń na jednej stronie) o ponad 75% oraz uzyskaliśmy wyższy CTR (współczynnik klikalności).

Co szczególnie istotne, byliśmy w stanie zagwarantować klientowi lepsze viewability (realna widoczność), nawet na poziomie 80%.
Porównanie zasięgu reklam w modelu flat fee i preffered deal na podstawie przeprowadzonych działań.

Pro tip od specjalisty

Uważaj na rozliczenia flat fee! Jest to najczęściej proponowany przez wydawców model emisji reklam, który jednocześnie jest też najmniej efektywny. Przy wyświetlaniu flat fee i rozliczaniu w CPMie nigdy nie masz gwarancji, że Twoja reklama wyświetli się w widocznym miejscu przeglądarki (wyświetlenia o niskim viewability).
O autorze
Jakub Pytlik
Senior PPC Specialist & Team Leader

W Yetiz zarządzam teamem odpowiedzialnym za prowadzenie kampanii w Google oraz Facebook Ads. Na co dzień skupiam się także na tworzeniu oraz analizie planów marketingowych, a także zarządzam płatnymi kampaniami dla naszych największych klientów. Wolny czas lubię spędzać aktywnie, co pozwala mi na zachowanie psychicznego i fizycznego balansu między codzienną pracą przy biurku.

Najnowsze z bloga