Ten artykuł jest częścią serii. Dziś dowiesz się jakie korzyści niesie za sobą wdrożenie i korzystanie z narzędzia do marketing automation. W kolejnych poznasz kluczowe czynniki wpływających na wybór platformy do automatyzacji marketingu w e-commerce. Artykuły publikujemy co wtorek – stay tuned!
Korzyści z używania oprogramowania do automatyzacji marketingu w ecommerce
Wyższe wskaźniki konwersji
Marketing automation może kierować Twoje personalizowane treści marketingowe nawet do pojedynczych klientów, którzy są zainteresowani poszczególnymi produktami w Twoim sklepie, co może pomóc Ci zwiększyć prawdopodobieństwo sprzedaży i zdobyciu zadowolonego klienta.
Zwiększona produktywność pracowników
Dzięki automatyzacji żmudnych, ręcznych zadań marketingowych, Twoi pracownicy mogą poświęcić czas na zadania przynoszące wymierne korzyści jak tworzenie treści, promowanie sklepu czy planowanie kampanii promocyjnych.
Głębsze relacje z klientami
Ponieważ oprogramowanie pomaga w personalizacji treści marketingowych, możesz pielęgnować lepsze relacje z klientami i budować długoterminową relację. Co prowadzi do zwiększenia wartości klienta w długim okresie.
Konkretne miary sukcesu
Oprogramowanie do automatyzacji marketingu zapewnia łatwy i wymierny sposób na śledzenie sukcesów oraz sprawdzenie, które obszary wymagają poprawy, poprzez dostarczanie danych na temat wskaźników KPI (Key Performance Indicators lub Kluczowe wskaźniki efektywności).
Spersonalizowana podróż zakupowa
Ponad 70% kupujących twierdzi, że chce personalizowanych treści wysyłanych do nich na każdym etapie ich podróży zakupowej. Marketing automation zbiera informacje od każdego klienta, analizując jego zachowanie i przechwytuje dane, które następnie Twój zespół może wykorzystać do np. tworzenia spersonalizowanych treści dla każdego klienta czy nowych kampanii.
Łatwiejsza droga do pozyskania klienta
Choć kuszące jest przekonanie, że im więcej masz kontaktów w bazie, tym skuteczniejsze są Twoje kampanie, masz większe szanse na sukces w konwersji tych kontaktów na aktualnych klientów, jeśli przyjmiesz ukierunkowane podejście. Oprogramowanie do automatyzacji marketingu pomoże Ci udoskonalić strategię, identyfikując, które kontakty mają największy potencjał zostania klientem.
Scentralizowane raportowanie i analiza
Korzystanie ze wszystkich istotnych danych o Twoich klientach, pomaga w optymalizacji strategii marketingowych i pozwala je wykorzystać w automatyzacjach kampanii.
Bogate profile klientów
Łącząc oprogramowanie do automatyzacji marketingu z systemem zarządzania relacjami z klientami (CRM), możesz stworzyć dogłębną bazę danych swoich klientów. Profile klientów zawierają szczegółowe informacje behawioralne, demograficzne i dotyczące zachowań użytkowników, które pomogą Ci dostosować indywidualną komunikację dla każdego klienta.
Zwiększony przychód
Automatyzacja marketingu dzięki wykorzystaniu w znacznym stopniu sztucznej inteligencji pomaga zwiększyć przychody sklepu. Dostosowanie komunikacji marketingowej do osób, które są bardziej skłonne do dokonania zakupu danego produktu w danym czasie, a także wdrażanie kampanii mających na celu zatrzymanie klienta powodują zwiększenie wartości średniego koszyka i dynamiczny rozwój sklepu.