TikTok to najszybciej rozwijająca się platforma społecznościowa, którą do tej pory kojarzyliśmy z niekończącego się strumienia krótkich nagrań wideo. Ma już ponad 800 mln aktywnych użytkowników, głównie z młodszych grup wiekowych ( 41% z nich należy do grupy 16 – 24 lata), dzielą się tam różnego rodzaju krótkimi filmikami i spędzają w aplikacji średnio 52 mi.n dziennie. Nie dziwi więc fakt, że marki poszukują sposobów na dotarcie i zagospodarowanie tak ogromnego audytorium. Wygląda na to, że duet Shopify i TikTok wychodzą im właśnie naprzeciw.

Sprzedaż w social mediach — co nowego?

Elementy e-commerce’owe na Facebooku i Instagramie to już standard, do którego dawno zdążyliśmy przywyknąć. Nie dziwią już treści, które bezpośrednio umożliwiają zakup produktu z poziomu platformy społecznościowej. Możemy to zrobić zarówno z poziomu statycznych postów, wideo, a także stories. Przewijające się w feedzie sponsorowane materiały w social mediach należących do Facebook’a stały się już powszechnie zaakceptowanym stanem rzeczy.

Inaczej sprawa wyglądała do tej pory w przypadku TikToka. W nieustannie płynącym strumieniu contentu próżno było szukać interaktywnych materiałów, które pozwoliłyby na zakup konkretnego produktu. Co więcej, same reklamy i obecność większych marek na tej platformie jeszcze względnie do niedawna była nowością. Teraz za sprawą współpracy z Shopify, TikTok otwiera się globalnie na social commerce, który docelowo ma być mocno rozbudowany. Nowy układ taneczny — pierwsze kroki

To partnerstwo da ponad milion sprzedawców korzystających z platformy Shopify dostęp do gigantycznego grona odbiorców, jakim są użytkownicy TikToka. Dzięki dedykowanemu rozszerzeniu do pobrania z Shopify App Store, sprzedawcy będą mogli tworzyć i prowadzić kampanie marketingowe bezpośrednio w serwisie społecznościowym. Umożliwi też tworzenie natywnego in-feedowego contentu, przy wykorzystaniu głównych funkcjonalności pochodzących z TikTok for Business Ads Managera.

Oprócz możliwość precyzyjnego targetowania odbiorców, sprzedawcy zyskają także dostęp do TikTok pixela, aby móc śledzić konwersje w serwisie.

Dalszy rozwój — jak wpłynie na rynek?

Współpraca obu platform nie ogranicza się jednak do samego strumienia reklam. Docelowo ma umożliwić pełen proces zakupowy z poziomu TikToka, co skróci ścieżkę zakupową i z pewnością przełoży się na wzrost konwersji. Już teraz niektóre funkcje są testowane na amerykańskim rynku. Z czasem pojawią się także w całej Ameryce Północnej, Europie oraz Azji Południowo-Wschodniej.

W dobie rosnącego znaczenia e-commerce i social commerce to partnerstwo może pomóc TikTokowi w lepszym konkurowaniu z innymi kanałami handlu społecznościowego. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę aplikacji do zakupów na żywo i silne starania FACEBOOKa, kierujące użytkowników na zakupy w jego aplikacjach, pojawienie się nowego konkurenta będzie z pewnością początkiem ciekawej rywalizacji.

Czytaj także

SEM — nie tylko Google Ads. Czy warto reklamować s... Google w Polsce odpowiada za aż 97,5% zapytań do wyszukiwarek, więc reklama w wyszukiwarce naturalnie kojarzy się z Google Ads. Wyświetlanie na bardz...
Tik Tok — kanał dla każdej marki TikTok to zdecydowanie jeden z „wygranych” pandemii. Chociaż już wcześniej podbił serca nastolatków, większa ilość czasu spędzanego w domu ściągnęła ...
8 praktycznych zastosowań Marketing Automation w ... Marketing Automation to świetny sposób na zwiększenie efektywności już działającego sklepu internetowego. W poniższym artykule zaprezentujemy 8 prakt...