Początek współpracy z Agencją i nadawanie dostępów do Meta Ads

Rozpoczęcie współpracy z Agencją zawsze wiąże się z dużą ilością ustaleń oraz tak zwanych “technikaliów” dotyczących poszczególnych kanałów. Często zdarza się, że to właśnie sprawy techniczne przysparzają najwięcej problemów lub wręcz opóźniają start kampanii. Jak to wszystko szybko ogarnąć? Dziś przygotowaliśmy dla Was treściwą instrukcję, dzięki której nadawanie dostępów do Meta Ads, czyli panelu reklamowego Facebooka i Instagrama będzie błyskawiczne!
Początek współpracy z Agencją i nadawanie dostępów do kont Google

Przede wszystkim, bez przyznania odpowiednich dostępów, Agencja nie będzie w stanie rozpocząć działań w panelu Meta (mowa tu zarówno o działaniach reklamowych, jak i np. prowadzeniu fanpage’a). Ponadto, brak dostępów do wszystkich niezbędnych elementów ekosystemu Meta (o tym poniżej) skutkuje często przestojami w działaniach lub wręcz niemożnością stworzenia niektórych kampanii. Dlatego też, rekomendujemy załatwienie tego na początku współpracy, by później zwyczajnie nie zaprzątać tym sobie głowy.

Do czego można nadać dostępy?

Kwestia dostępów w środowisku Meta jest niestety trochę bardziej zawiła niż można by oczekiwać. Uprawnienia można bowiem przyznać do poszczególnych elementów ekosystemu reklamowego Meta, a tych jest całkiem sporo. Dostępy możemy nadać do:

  • menedżera firmy,
  • konta reklamowego,
  • strony na Facebooku (fanpage),
  • konta na Instagramie (fanpage),
  • piksela, obecnie należy go szukać również pod nazwą zestaw danych
  • katalogu produktowego,
  • aplikacji (o ile Klient takowe posiada),
  • zweryfikowanej domeny,
  • tzw. Lead Access, przydatnego w kampaniach typu Lead Ads.

Ilość dostępów jakie przyznamy zależy oczywiście od czynników takich jak dotychczasowe zasoby klienta i zakres działań, prowadzonych wraz z agencją. Żeby uniknąć zamieszania i co najważniejsze, niespodziewanych przestojów w trakcie działań, warto wspólnie ustalić czego dokładnie będzie potrzebować agencja i udzielić wszystkich dostępów za jednym razem na samym początku współpracy. 

Do czego to wszystko jest potrzebne?

Menedżer firmy – dostęp potrzebny do weryfikacji domeny lub utworzenia Menedżera Sprzedaży.

Konto reklamowe – dostęp potrzebny do tworzenia, optymalizacji i raportowania kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie

Strona na Facebooku – dostęp potrzebny do zamieszczania, komentowania postów na Facebooku, tworzenia reklam, tworzenia formularzy Lead Ads.

Konto na Instagramie – dostęp potrzebny do zamieszczania i komentowania postów na Instagramie, tworzenia reklam.

Piksel – dostęp potrzebny do tworzenia zdarzeń, konwersji niestandardowych lub wprowadzenia zmian w dotychczas działającym pikselu.

Katalog produktowy – jeśli Klient posiada już katalog produktowy, dostęp do niego jest potrzebny do tworzenia kampanii produktowych.

Aplikacje – dostęp potrzebny do uruchomienia kampanii promujących aplikacje.

Zweryfikowana domena – potrzebna do ustawienia nowych zdarzeń wymaganych w związku ze zmianami w iOS14.

Lead Access – dostęp potrzebny do pobierania z panelu reklamowego kontaktów zebranych poprzez formularz kontaktowy w kampanii Lead Ads.

Dostępy przyznajemy też na różnych poziomach w zależności od danego elementu. Dla przykładu dostępu do strony na Facebooku możemy udzielić na poziomie administratora, redaktora, moderatora, reklamodawcy. Poziom uprawnień powinien być ustalany indywidualnie w zależności od zakresu współpracy (przykład: bez uprawnień na poziomie administratora strony pracownik agencji nie będzie w stanie samodzielnie stworzyć formularzy kontaktowych wykorzystywanych w kampaniach Lead Ads). Tym samym poziom administratora zapewnia tak zwany “święty spokój” obu stronom, ponieważ agencja jest w stanie zrobić wszystko samodzielnie, bez angażowania Klienta.

Jak udzielić dostępów?

Sposób w jaki udzielamy dostępów jest zależy przede wszystkim od 2 czynników: konta reklamowego oraz menedżera firmy. Poniżej pokazujemy jak nadać dostępy w zależności od sytuacji w jakiej się znajdujemy:

A. Mam konto reklamowe i swojego menedżera firmy
B. Mam prywatne konto reklamowe
C. Nie mam konta reklamowego/ menedżera firmy

 

A.Mam konto reklamowe i swojego menedżera firmy

Jeśli mamy konto reklamowe, a przede wszystkim swojego menedżera firmy, dostępów można udzielić na dwa sposoby. Pierwszy z nich to zaproszenie Agencji na poziomie Partnera.

Aby to zrobić, potrzebujemy przede wszystkim ID Menedżera firmy Agencji. Jeśli mamy ten numer, wchodzimy w Ustawienia firmowe w menedżerze firmy, a następnie w Użytkowników i Partnerów. W tym momencie klikamy Dodaj i Przyznaj partnerowi dostęp do swoich zasobów.

Źródło: Menedżer firmy, zasoby własne.

W tym momencie przychodzi czas na wpisanie wcześniej wspomnianego ID Menedżera firmy Agencji.

Źródło: Menedżer firmy, zasoby własne.

Po wpisaniu numeru ID wybieramy elementy, do których nadajemy dostęp, np. strona, konto reklamowe, piksel itd. Agencja dostaje powiadomienie na maila, które musi potwierdzić. Dopiero po potwierdzeniu maila Agencja otrzymuje dostęp do wszystkich elementów, które wybraliśmy wcześniej.

Proces ten można odwrócić – wtedy to Agencja występuje z prośbą o dostęp do poszczególnych elementów, które będą potrzebne w trakcie współpracy. Żeby Agencja mogła wystąpić z taką prośbą, wystarczy podać jej numer naszego Menedżera Firmy. Wówczas to my dostajemy powiadomienie na maila, które należy potwierdzić. Po wykonaniu tej czynności, Agencja dostaje dostęp do zaakceptowanych przez nas elementów takich jak np. strona, konto reklamowe, piksel itd.

Kolejnym sposobem jest zaproszenie pracownika agencji do własnego Menedżera firmy. Aby to zrobić, wystarczy wejść w sekcję Użytkownicywybrać Osoby, a następnie kliknąć Zaproś osoby.

Źródło: Menedżer firmy, zasoby własne.

W kolejnym kroku przyznajemy dostępy do poszczególnych elementów takich jak strony, konto reklamowe, katalogi produktowe, aplikacje i piksele.

Po wybraniu wszystkich potrzebnych nam elementów, klikamy “zaproś”. Osoba przez nas zaproszona dostanie powiadomienie na podanego przez nas e-maila (może być e-mail firmowy) i zostanie poproszona o potwierdzenie przyznania uprawnień. Po wykonaniu tego kroku, ma już dostęp do wszystkich przyznanych przez nas wcześniej elementów.

B. Mam prywatne konto reklamowe

Posiadanie prywatnego konta reklamowego (czyli takiego, które zawiera imię i nazwisko) wiąże się zazwyczaj z brakiem Menedżera firmy. Takie konto można oczywiście podpiąć pod dowolnie wybranego Menedżera Firmy, jednak zostaje ono na zawsze własnością osoby prywatnej. W momencie, gdy należy ono do pracownika firmy, a w organizacji dokonały się zmiany kadrowe, możemy mieć problem i być zmuszeni do zakładania nowego konta (a co za tym idzie stracimy dane historyczne oraz dane z piksela reklamowego wpiętego na naszej stronie).

Dlatego też rekomendujemy założenie oficjalnego, neutralnego konta reklamowego dla firmy razem z całym Menedżerem Firmy, które nie są powiązane tylko z jednym pracownikiem. Jest to o wiele bezpieczniejsze rozwiązanie.

Prywatne konto reklamowe przysparza również trudności podczas udzielania dostępów. Możemy co prawda zaprosić Agencję do pracy nad naszym kontem reklamowym, wchodząc w ustawienia konta reklamowego. Wtedy też pojawi się nam sekcja Role na koncie reklamowym. Jak widać jednak na poniższym screenie, do pracy zaprosić możemy jedynie osoby, które mamy wśród znajomych na Facebooku.

Źródło: Menedżer firmy, zasoby własne.

Aby uniknąć sytuacji, w której zapraszamy pracowników Agencji wyłącznie po to, by nadać im dostęp, możemy odwrócić ten proces. Agencja może poprosić nas o dostęp do konta reklamowego. Wystarczy, że podamy Agencji ID naszego konta reklamowego, które znajdziemy zaraz obok jego nazwy:

Źródło: Menedżer firmy, zasoby własne.

Agencja wyśle wtedy prośbę o dostęp z konkretnym poziomem uprawnień, a administrator konta reklamowego powinien dostać powiadomienie na swojego e-maila oraz na swoim koncie na Facebooku. Dopiero po potwierdzeniu tej prośby, Agencja otrzymuje dostęp do konta.

W tym przypadku Agencja będzie musiała wysłać również osobną prośbę o dostęp do fanpage’a (by to zrobić wystarczy sama nazwa strony). Administrator fanpage’a powinien dostać powiadomienie na swojego e-maila oraz na swoim Facebooku. Dopiero po potwierdzeniu prośby, Agencja otrzymuje dostęp do strony. Tak samo wygląda udzielanie dostępu w przypadku pozostałych elementów, jak np. piksel – musimy podać Agencji jego ID, a później otrzymamy prośbę o dostęp.

C. Nie mam konta reklamowego/ menedżera firmy

Jeśli nie masz konta reklamowego i menedżera firmy, nic straconego. Założenie zarówno jednego i drugiego jest bardzo łatwe i trwa zaledwie kilka minut.

Z racji tego, że utworzone konto reklamowe na zawsze pozostaje własnością tej organizacji, która je stworzyła, rekomendujemy utworzenie Menedżera Firmy, a następnie konta reklamowego samodzielnie, przy ewentualnej pomocy Agencji, która podpowie co dokładnie należy zrobić.

W wyjątkowych wypadkach Agencja może sama utworzyć konto reklamowe, a następnie podpiąć je pod swojego menedżera firmy. Trzeba mieć jednak świadomość, że Agencja już zawsze będzie właścicielem tego konta.

By udzielić nam dostępu do konta założonego przez Agencję, Agencja musi tymczasowo zaprosić nas do swojego Menedżera firmy. Zaproszenie wysyła na uzgodniony wcześniej adres mailowy. Po potwierdzeniu maila, dostajemy dostęp do konta reklamowego.

Jak widać powyżej, posiadanie własnego Menedżera firmy oraz swojego konta reklamowego jest dużo wygodniejsze dla obu stron.

Karina Niksa Yetiz

O AUTORCE

Karina Niksa

Senior Analytics and PPC Specialist

W Yetiz zajmuje się głównie realizacją kampanii reklamowych w Google Ads, Ceneo i Allegro. Do pracy motywuje ją chęć poszerzania wiedzy oraz rozwoju kompetencji z każdym nowym projektem, aby stawać się coraz lepsza w zadaniach, które realizuje na co dzień. Miłośniczka natury i podróży w mniej znane rejony. Równowagę odnajduje w jodze, robieniu na drutach i graniu na gitarze basowej.

Dowiedz się więcej