Początek współpracy z Agencją i nadawanie dostępów do kont Google

Kiedy zaczynasz współpracę z nową agencją, a w swoim biznesie korzystałeś/aś już z narzędzi Google, podstawowym krokiem będzie przyznanie nowej agencji uprawnień do Twoich kont. Przekazywanie danych do logowania w postaci loginu/maila i hasła nie jest bezpiecznym rozwiązaniem. Dlatego najlepiej udzielić dostępu bezpośrednio w panelach poszczególnych kont. Spokojnie, jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się to skomplikowane. Poniżej przeczytasz jak samodzielnie i w prosty sposób nadać dostępy do Google Ads, Google Analytics, Google Moja Firma, Google Tag Manager i Google Search Console.  Powodzenia!

Google Ads

Google Ads to centrum zarządzania reklamami online, więc jeśli rozpoczynasz współpracę z agencją, zapewnienie odpowiedniego poziomu dostępu ma kluczowe znaczenie dla zarządzania Twoim kontem. 

Zaczynając współpracę z agencją możesz na dwa sposoby udostępnić swoje konto:
 Pierwszy polega na wysłaniu zaproszenia do “administracji” konkretnemu użytkownikowi, a drugi opiera się na nadaniu dostępów dla konta menedżera (MCK – Moje Centrum Klienta). To z tego drugiego sposobu najczęściej korzystają specjaliści w agencji.

Jak nadać dostęp do Google Ads dla konta menedżera MCK?

Krok 1. 

Zaloguj się na swoje konto Google Ads –https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/

Krok 2. 

Kliknij ikonę ze znakiem zapytania u góry po prawej stronie panelu.

Udostępnienie konta Google Ads dla agencji posiadającej konto menedżera (MCK) polega jedynie na podaniu identyfikatora klienta, czyli indywidualnego numeru Twojego konta.10-cyfrowy numer klienta znajdziesz w górnej części panelu:

Krok 3. 

Wówczas agencja wysyła prośbę o zaakceptowanie uprawnień menedżera.

Krok 4. 

Aby przyjąć takie zaproszenie kliknij w zakładkę „Narzędzia”, a następnie w „Dostęp i bezpieczeństwo”. Tam znajdziesz informację, czyje konto MCK prosi o dostęp do Twojego konta, następnie zaakceptuj zaproszenie. 

Jak natomiast udostępnić konto Google Ads indywidualnemu użytkownikowi, czyli np. Twojemu współpracownikowi lub dodatkowym osobom z firmy?

Krok 1. 

Zaloguj się na swoje konto Google Ads – https://ads.google.com/intl/pl_pl/home/

Krok 2. 

Kliknij w ikonę Narzędzia a następnie w zakładkę Konfiguracja -> Dostęp i bezpieczeństwo

Krok 3.

Pojawi się tabelka z użytkownikami, którzy mają dostęp do Twojego konta. Kliknij niebieski znak Plus. 

Krok 4.

Wybierz poziom dostępów : Tylko e-maile/ Płatności/ Tylko do odczytu/ Standardowy i wpisz adres e-mail osoby, której chcesz nadać uprawnienia do korzystania z konta. Pamiętaj, że musi to być konto powiązane z Google.

Krok 5. 

Wystarczy już tylko wysłać zaproszenie.

Google Analytics

Google Analytics jest narzędziem Google, które umożliwia analizę statystyk ruchu na stronach internetowych. 

Jeśli nadamy użytkownikowi dostępy na poziomie konta, automatycznie otrzyma on wgląd do wszystkich usług i widoków. 

Krok 1. 

Zaloguj się na swoje konto Google Analytics – https://analytics.google.com/

Krok 2. 

Kliknij zaznaczoną na dole strony ikonę. Będzie widoczna cała struktura konta Google Analytics. Na najwyższym poziomie znajduje się konto, które zarządza wszystkimi dostępnymi pod nim Usługami (stworzonymi dla poszczególnych domen firmowych). Te usługi z kolei zawierają Widoki danych (np. różniące się zastosowanymi w nich filtrami).

Aby nadać najwyższe uprawnienia dla nowej agencji kliknij “Zarządzanie użytkownikami konta”. Pamiętaj, żeby zrobić to na poziomie konta a nie w sekcji Usługi lub Widoki Danych.

Krok 3.

Otworzy się okno z listą użytkowników z uprawnieniami do korzystania z konta. Kliknij niebieski znak +. 

Krok 4.

Wpisz adres  agency@yetiz.pl i zaznacz uprawnienia na poziomie edycji. Następnie kliknij

“Dodaj”. Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zmienić poziom uprawnień lub usunąć danego użytkownika.

Google Moja Firma

Google Moja firma to internetowa wizytówka, dzięki której Twoja firma może stać się widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Posiadanie wizytówki GMF wydaje się być obecnie warunkiem koniecznym aby móc jako firma zaistnieć lokalnie. Narzędzie jest całkowicie darmowe i dostępne dla każdego biznesu. Wizytówki GMF wyświetlają się w przeglądarce internetowej w wynikach wyszukiwania Google i w zakładce Mapy ,a także w aplikacji Google Maps. 

Dostęp do panelu może mieć wiele osób, np. właściciel firmy, współpracownicy, agencja reklamowa. 

Jak więc nadać dostęp do konta Google Moja Firma?

Krok 1.

Zaloguj się do Google Moja Firma – https://www.google.com/intl/pl_pl/business/

Krok 2.

W swoim panelu po lewej stronie znajdź sekcję „Użytkownicy”.

Krok 3.

Kliknij „Dodaj użytkowników”, wpisz adres  agency@yetiz.pl a następnie wybierz typ dostępu Menedżera i kliknij „Zaproś”.

Krok 4. 

Na podany adres mailowy przyjdzie zaproszenie, które wystarczy zaakceptować.

Google Tag Manager

Google Tag Manager to narzędzie Google, dzięki któremu w łatwy sposób zaimplementujesz fragmenty kodu na swoją stronę bez pomocy programisty. Narzędzie to umożliwia dodanie między innymi tagu Google Analytic czy tagu remarketingowego Google Ads. Tag, w uproszeniu, jest wycinkiem kodu, który pomaga w pomiarze ruchu na stronie lub rozpoznawaniu zachowań użytkowników. GTM umożliwia również przesyłanie do Google Analytics informacji o zdarzeniach na stronie takich jak przesłanie formularza kontaktowego, kliknięcie w maila, wyświetlenie numeru telefonu, pobranie PDF. 

Jak zatem udostępnić konto Google Tag Manager?

Krok 1. 

Zaloguj się na https://tagmanager.google.com/

Krok 2. 

Kliknij w zakładkę “Administracja” a następnie “Zarządzanie użytkownikami”.

Krok 3. 

Pojawi się tabelka z użytkownikami mającymi dostęp do konta GTM. Aby nadać nowy dostęp kliknij w niebieski znak +. 

konto Google

Krok 4. 

Ostatnim krokiem jest nadanie uprawnień nowemu użytkownikowi. Udostępniając Google Tag Managera agencji marketingowej, nadawaj najwyższe poziomy uprawnień czyli: 

  • Administrator (może edytować listę użytkowników, dodawać nowe kontenery, zmieniać informacje dotyczące konta) 
  •  Publikacja (czyli najwyższy poziom uprawnień, pozwala na tworzenie wersji i obszarów roboczych, wprowadzanie zmian i ich publikowanie) 

Wystarczy już tylko kliknąć “Zaproś”.

konto Google

Google Search Console

Google Search Console jest bezpłatnym narzędziem Google, które umożliwia sprawdzanie statusu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google (czy nie pojawiają się żadne błędy, np. 404), sprawdzenie ilości wyświetleń strony z wyników wyszukiwania czy liczbę kliknięć na poszczególne słowa kluczowe. 

Agencja, aby prowadzić skuteczne działania pozycjonujące i optymalizacyjne, poza omówionymi wcześniej narzędziami będzie potrzebowała od Ciebie również dostępu do Google Search Console.

Jak więc nadać agencji dostęp do GSC?

Krok 1. 

Zaloguj się na swoje konto – https://search.google.com/search-console/welcome?hl=pl

Krok 2.

W panelu po lewej stronie kliknij  “Ustawienia”.

konto Google

Krok 3. 

Rozwiń pole “Użytkownicy i uprawnienia”.

Krok 4. 

Pojawi się widok użytkowników, którzy mają uprawnienia do Twojej strony.

Kliknij “Dodaj użytkownika”

Krok 5.

Na sam koniec wystarczy tylko wpisać adres agency@yetiz.pl, zaznaczyć pełne uprawnienia i kliknąć “Dodaj”. 

Czytaj także

Nowości ze świata Google – Analytics 360 i AdWords... Nie dalej niż 2 dni temu Google ogłosił duże zmiany. Mowa o AdWords, które z okazji 15 urodzin czeka solidna przebudowa. Z dość enigmatycznych zapowie...
Czym jest CPC, CTR, itp.? Czyli mały słownik popul... Pracownicy agencji marketingowych przygotowując raporty z kampanii internetowych przeważnie używają specjalistycznych terminów i skrótów, które wydają...
O czym mówi współczynnik odrzuceń? Praktycznie wszyscy internetowi przedsiębiorcy używają Google Analytics. I bardzo dobrze! Jednym z kilku podstawowych mierników w nim prezentowanych j...