Reelsy na Instagramie w 2022 roku

Reelsy to główny trend na Instagramie w 2021 i 2022 roku. Jeśli Twoja marka jest już na IG lub planujesz się tam pojawić, to nagrywanie rolek jest koniecznością. Jeżeli zaś chcesz utrzymać uwagę swoich followersów na dłużej, zacznij nagrywać już dziś! Zdjęcia na feedzie powoli odchodzą do lamusa. Krótkie, wciągające wideo dają ogromną możliwość docierania do nowych odbiorców. Przekonały się już o tym marki, które korzystają z tego formatu.

Tworzenie reels nigdy nie było prostsze!

Rolki (reels) to krótkie filmiki video, dzięki którym możesz w łatwy i szybki sposób przedstawić swój produkt, opowiedzieć historię marki lub edukować swoją społeczność, a przede wszystkim inspirować rzesze odbiorców!

Adam Mosseri, obecny Head of Instagram, zapowiedział, że IG zmierza w kierunku zmiany wszystkich formatów wideo na reels.1

Jeśli przeraża Cię ta informacja, to czuj się uspokojony_a.  IG daje możliwość podstawowych opcji montażu, takich jak: podłożenie dźwięku czy efektów, więc do edycji nie są Ci już potrzebne aplikacje zewnętrzne! Jeśli nie chcesz więc tracić czasu na samodzielny montaż filmików, masz możliwość podłożenia swoich materiałów pod gotowe szablony wideo. Wybierasz szablon (połączony z muzyką), wstawiasz swój filmik lub zdjęcia, a IG docina wszystko i zgrywa z wybraną melodią. Już prościej się nie da!

Niewątpliwą zaletą reelsów jest możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców w sposób organiczny, dlatego że rolki mogą oglądać osoby, które Cię nie obserwują. Używając odpowiednich ### możesz trafić do karty reels, na stronę główną aktualności na Instagramie lub do karty eksploruj… a stamtąd niedaleka droga do wielotysięcznych (lub wielomilionowych) wyświetleń i pozyskania potencjalnych klientów, którzy już znajdują się na tym medium.

Jak wykorzystać reels do promocji marki?

Instagram to miejsce, w którym możesz na wiele sposobów zaskoczyć swoich odbiorców, a filmy produktowe wcale nie muszą być nudne! Obecnie formaty internetowe znacząco różnią się od reklam, które widzimy w telewizji. Czym charakteryzuje się więc dobre wideo na Instagramie? Jest krótkie, wciągające, angażujące i chce się je oglądać bez końca! Śledź konkurencję, zagraniczne rynki, szukaj inspiracji! Albo otwórz kartę reels i niech świat rolek stanie przed Tobą otworem!

Ale po co to wszystko?

Szacuje się, że Instagram ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników miesięcznie. Nawet jeśli w to nie wierzysz – większość Twoich klientów codziennie korzysta z tego medium, dlatego tak ważne jest, aby umożliwić im sprawny kontakt z Twoją marką.

Jak więc to zrobić?

Sposobów na utrzymanie kontaktu z followersami, oraz pozyskanie nowych obserwujących, jest wiele! Wykorzystaj do tego rolki – film daje o wiele więcej możliwości prezentacji produktu niż statyczne zdjęcie. I o ile stworzona na zdjęciu kreacja może zachwycać estetyką lub prezentować tylko wybrane cechy, tak wideo zrobi to samo, tyle że… szybciej i w ciekawszy sposób.

Możesz tworzyć rolki, w których przedstawiasz:

  • produkt
  • produkt w użyciu
  • produkt w użyciu / lifestyle
  • backstage sesji
  • swoją markę od kuchni
  • historię marki
  • poradnik (pokaż rozwiązanie problemu, obecne trendy w branży, ciekawostki itp.)
  • diy 
  • before/after
  • coś ciekawego, inspirującego

…lub po prostu będziesz promować swoją markę osobistą w ciekawy sposób 😉

Reklama w reels na Instagramie

Poza organicznymi zasięgami możesz postawić na płatną formę promocji swoich treści i skorzystać z reklam pojawiających się w zakładce reels na Instagramie. Ze strony Meta otrzymasz wsparcie w postaci samouczka, który sprawnie przeprowadzi Cię zarówno przez proces decyzyjny, jak i przez ustawianie samej reklamy.

W przypadku reklam treści wideo możesz ustawić podobne cele, jak w standardowych formatach, typu zdjęcie czy karuzela. Otrzymasz również wskazówki techniczne dotyczące ustawień filmu i wymaganych parametrów.

Key Takeaways

  • Instagram bardzo mocno promuje treści wideo. Na topie są reelsy – krótkie, kilku lub kilkunasto sekundowe wideo.
  • Z dużym prawdopodobieństwem zdjęcia niedługo całkowicie przestaną się “klikać”.
  • 50% użytkowników o wiele bardziej interesuje się marką, kiedy widzą jej reklamy na Instagramie.
  • Na całym świecie z IG korzysta miesięcznie 2 miliardy użytkowników.
  • Twoi potencjalni klienci kilka razy dziennie przeglądają IG – daj się znaleźć! 😉 A jeśli nie wiesz, jak to zrobić, odezwij się do nas – pomożemy!

 1 https://www.cnbc.com/2021/12/14/instagram-surpasses-2-billion-monthly-users.html