Interesują Cię najnowsze trendy w digitalu? Streszczamy dla Ciebie Digital 2023: Global Overview Report

Raport Digital 2023 Global Overview Report to 465 stron podzielonych na 6 obszarów: populacja, internet, social media, mobile, e-commerce i digital marketing. Stworzony w partnerstwie z Meltwater i We Are Social dokument, zawiera (jak reklamują go autorzy) wszystkie dane i spostrzeżenia potrzebne do zrozumienia najnowszych trendów.
Interesują Cię najnowsze trendy w digitalu Streszczamy dla Ciebie Digital 2023 Global Overview Report

Raport Digital 2023: Global Overview Report to 465 stron podzielonych na 6 obszarów: populacja, internet, social media, mobile, e-commerce i digital marketing. Stworzony w partnerstwie z Meltwater i We Are Social dokument, zawiera (jak reklamują go autorzy) wszystkie dane i spostrzeżenia potrzebne do zrozumienia najnowszych trendów. 

Przeanalizowaliśmy dla Ciebie cały raport Digital 2023 i wyciągnęliśmy z niego największe „smaczki” oraz wiele danych liczbowych. Przydadzą się zarówno dla ludzi z branży marketingowej, jak i wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się na świecie. Streszczenie podzieliliśmy na dwa obszary – fakty oraz szczegółowe dane liczbowe. 

Kluczowe fakty — czyli wybrane TOP 9 ciekawostek

Poznaj najważniejsze zmiany, dotyczące zachowań użytkowników w internecie, jakie zadziały się w ostatnim roku. 

Fakt 1 – Populacja przekroczyła 8 miliardów ludzi

Według najnowszej statystyki na Ziemi żyje 8,009 mld ludzi. W 2021 roku było nas 7,942 mld, a w 2020 – 7,725 mld.

Fakt 2 – Internautów także jest coraz więcej 

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy liczba użytkowników internetu wzrosła o 98 milionów – jest ich obecnie 5,158 mld. Bariera 5 miliardów została przekroczona w 2021 roku.

Fakt 3 – Coraz mniej czasu w internecie

Ilość czasu spędzanego online spadła o prawie 5% (20 minut) w stosunku do roku poprzedniego i jest to dokładnie 6 godzin i 37 minut. Jedna z teorii próbujących wyjaśnić to zjawisko mówi o tym, że użytkownicy coraz częściej wybierają w sieci jakość, a nie ilość, tym samym coraz lepiej zarządzają czasem w internecie – szukają i czytają to, co jest im potrzebne i ma realną wartość.

Fakt 4 – LinkedIn osiąga nowy kamień milowy

Najnowsze dane dotyczące zasięgu reklam LinkedIn pokazują, że ulubiona na świecie profesjonalna sieć społecznościowa ma obecnie ponad 900 milionów zarejestrowanych członków! Jeszcze w styczniu 2021 było to 720 milionów.

Fakt 5 – Więcej wyświetleń reklam w social mediach

Również platformy mediów społecznościowych odnotowały wzrost wyświetleń reklam – aż o 57% w porównaniu do ostatnich kwartałów 2022 i 2021 roku.

Fakt 6 – YouTube goni wyszukiwarkę Google

Według narzędzia Semrush, YouTube plasuje się na drugim miejscu w światowym rankingu witryn internetowych, z łączną liczbą 5,85 miliarda unikalnych użytkowników (UU) miesięcznie, wyprzedzając także Facebooka z 2,48 miliardem na trzecim miejscu.

Fakt 7 – 30% pieniędzy wydawanych na reklamę online jest w social mediach

W 2022 roku na reklamę online wydano 667 miliardów dolarów. Kwota ta stanowi 15,2% wzrost do roku poprzedniego (88 miliardów). Ponad 30% z tej sumy wydano na reklamę w social mediach. 

Fakt 8 – TikTok zdobywa naszą uwagę

Najwięcej czasu w miesiącu spędzamy na TikToku – 23 godziny i 28 minut (wzrost o 20% YoY). Instagram odnotował wzrost o 46 minut, spędzamy na nim średnio 12 godzin w miesiącu.

Fakt 9 – Moda i elektronika na prowadzeniu w e-commerce

Najwięcej pieniędzy użytkownicy internetu wydali na modę (871 miliardów dolarów) oraz elektronikę (765 miliardów dolarów). Łącznie w 2022 roku w kanale e-commerce (we wszystkich branżach) wydano 3,59 biliona dolarów.

 

Szczegółowe dane — czyli zbiór kilkudziesięciu najważniejszych parametrów

Czy wiedzieliście o tym, że na Ziemi ponad 6 na 10 osób korzysta z internetu? I choć pomimo niewielkiego spowolnienia we wzroście liczby użytkowników (największy notowany był w 2010 roku), to szacuje się, że do końca 2023 roku ponad ⅔ światowej populacji będzie mieć dostęp do sieci.

POPULACJA

  • 8,01 mld ludzi + 0,8% YoY wzrostu populacji (67 mln)
  • Chiny oraz Indie to 35,6% całej populacji, USA to 4,2% całej populacji
  • 30,4 lat to średnia wieku populacji 
  • Ludzi w wieku 0-9 lat jest 1,342 mld
  • Ludzi w wieku 65+ jest 793 mln
  • Ludzi w wieku 20-44 lata jest prawie 3 mld 
  • 5,44 mld unikalnych użytkowników telefonów
  • 4,76 mld aktywnych użytkowników social mediów
  • + 3,0% YoY wzrost liczby użytkowników social mediów (137 mln)
  • + 1,9% YoY wzrost liczby użytkowników internetu (98 mln)

 

UŻYCIE INTERNETU W GRUPIE 16-64 LAT (DZIENNIE)

  • 6 h 37 min – tyle czasu średnio spędzamy w internecie każdego dnia
  • 2 h 31 min – tyle czasu średnio spędzamy na social mediach każdego dnia

 

INTERNET

  • 5,16 mld – wszyscy użytkownicy internetu
  • Dla porównania w 2019 roku było 3,977 mld użytkowników, w 2015 było
    3,004 mld, natomiast w 2010 było 1,908 mld
  • 67,2% to mężczyźni, a 62,6% to kobiety
  • 92,3% populacji korzysta z internetu w na urządzeniach mobilnych
  • Kraje, w których jest największy odsetek ludzi bez dostępu do internetu: Somalia 90,2%, Etiopia 83%, Indie 51,3% (dla porównania w Chinach będzie to jedynie 26,3%)
  • Najszybszy internet mobilny jest w Katarze, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Norwegii
  • Najwolniejszy internet jest w Belize, Jemenie i Syrii
  • 57,8% osób korzysta z internetu w poszukiwaniu informacji, 53,7% by być w kontakcie z innymi, 50,9%, bo chce być na bieżąco z newsami i wydarzeniami, 49,7%, aby oglądać wideo, 47,6% korzysta, bo szuka instrukcji wykonania czegoś
  • Tylko 25% internautów używa aplikacji do sportu i podróży
  • 65,86% internautów używa przeglądarki Chrome, 18,67% używa Safari 
  • W 2015 roku tylko 47,9% internautów korzystało z przeglądarki Chrome

 

 SOCIAL MEDIA

  • 4,76 mld ludzi korzysta z mediów społecznościowych
  • Dla porównania w 2017 roku było 2,79 mld użytkowników social mediów
  • +3% YoY wzrosła ilość użytkowników social mediów (o 137 mln)
  • 2 h 31 minut spędzamy dziennie w social mediach, najmniej czasu spędzają ludzie w Japonii (51 minut), natomiast polacy 2 h 4 minuty
  • Główny powód obecności w social sediach to „bycie w kontakcie ze znajomymi”, dla 36% to sposób na spędzanie wolnego czasu
  • W Japonii używa się statystycznie 3,5 narzędzi social mediowych,
    w Polsce 6,3
  • Użytkownicy Pinteresta oraz Reddita najczęściej obecni się także na LinkedIn
  • Instagram jest ulubioną platformą dla osób w wieku do 34 lat

 

FACEBOOK

  • Facebook jest ulubioną platformą dla osób w wieku 35-44 lata
  • 2,958 mld użytkowników liczył Facebook w 2022 roku, dla porównania było to 2,072 mld w 2017 roku, oraz 1,007 mld w 2012 roku
  • Największa grupa na FB to mężczyźni w wieku 25-34 lata – 17,6%

 

MOBILE

  • 8,46 mld aktywnych telefonów komórkowych 
  • 15 GB – średnia ilość danych zużywanych miesięcznie (per telefon)
  • 72% ruchu w sieci jest z z urządzeń z systemem Android 
  • 23% ruchu w sieci jest z urządzeń z systemem IOS

 

E-COMMERCE

  • 57,6% internautów kupuje w sieci coś co tydzień
  • Najwięcej kupują kobiety w wieku 25-34 lata – aż 63% z nich robi zakupy co tydzień w sieci
  • Największe zachęty do zakupów to: darmowa dostawa (dla 44%), kupony / zniżki dla (37,9%), pozytywne opinie innych użytkowników (dla 31,6%)
  • 4,11 mld osób zrobiło zakupy w sieci w 2022 roku
  • W e-commerce w 2022 roku wydano w sumie 3,59 biliona dolarów
  • 1,85 mld ludzi korzysta z platform zajmujących się zamawianiem jedzenia – wzrost o 8,6% (146 milionów) względem roku poprzedniego
  • W sieci wydano 361 mld dolarów na podróże lotnicze, 68 mld na podróże pociągami i 269 mld na noclegi
  • 1,28 mld ludzi na świecie używa urządzeń z kategorii fitness & wellbeing devices
  • Płatny content – największa grupa, która płaci co miesiąc za content to mężczyźni w wieku 25-34 lat – 80,7%
  • 4,16 mld użytkowników wykonuje płatności elektroniczne – wzrost o 8,3% YoY (321 milionów)
  • W Polsce karty płatniczej (debit card) używa 84% populacji w wieku 15+

 

DIGITAL MARKETING

  • 50,8% osób w wieku 16-64 lat szuka informacji o marce, zanim dokona zakupów
  • Pokolenie 16-24 lat odkrywa nowe marki głównie dzięki reklamom w social mediach – 28,4%
  • Konsumenci najczęściej szukają informacji o markach w wyszukiwarkach – 48,2%, w social mediach – 43,1%, bazując na opiniach konsumentów – 36,3% 
  • Najczęstszą interakcją z marką jest wejście na stronę – 43,1% użytkowników, obejrzenie materiału wideo przygotowanego przez markę – 23,7%
  • 667 miliardów dolarów wydano na reklamę online w 2022 roku, to wzrost
    o 15,2% (88 miliardów) względem roku poprzedniego, co stanowi 73,4% wszystkich kwot wydanych na reklamę (online oraz offline)
  • W 2021 roku wydano na reklamę online 579 miliardów dolarów, w 2020 roku 435 miliardów dolarów, a w 2017 r. 254 miliardy dolarów
  • Reklama online w 2017 roku stanowiła zaledwie 46,9% całości kwot wydanych na reklamę
  • Najwięcej wydano na kanał: wyszukiwarki – 260 miliardów dolarów, reklamę w social mediach – 226 miliardy dolarów (największy wzrost o 23,2%), reklamę wideo – 180 miliardów dolarów (wzrost o 20,1%) oraz banery display – 155 miliardów dolarów
  • Na kampanie influencerskie wydano 27,5 miliarda dolarów (wzrost o 20,4% względem 2021)
  • Ad blocka używa 35,7% osób na świecie, najwięcej w Chinach 43,2%, w Polsce jest to 36,2%

 

Wszystkie dane pochodzą z Digital 2023 Global Overview Report.

 

O AUTORZE

Hubert Głubiak

Senior PPC Specialist / Team Leader

Growth Manager z zacięciem do influencer marketingu. W Yetiz odpowiada za szukanie nowych szans rozwoju dla klientów. Prywatnie tata dwójki synów, były lekkoatleta i aktualny fan piwa kraftowego.

Dowiedz się więcej