Interesują Cię najnowsze trendy w digitalu? Streszczamy dla Ciebie Digital 2023: Global Overview Report

Raport Digital 2023: Global Overview Report to 465 stron podzielonych na 6 obszarów: populacja, internet, social media, mobile, e-commerce i digital marketing. Stworzony w partnerstwie z Meltwater i We Are Social dokument, zawiera (jak reklamują go autorzy) wszystkie dane i spostrzeżenia potrzebne do zrozumienia najnowszych trendów. 

Przeanalizowaliśmy dla Ciebie cały raport Digital 2023 i wyciągnęliśmy z niego największe „smaczki” oraz wiele danych liczbowych. Przydadzą się zarówno dla ludzi z branży marketingowej, jak i wszystkich zainteresowanych tym, co dzieje się na świecie. Streszczenie podzieliliśmy na dwa obszary – fakty oraz szczegółowe dane liczbowe. 

Kluczowe fakty — czyli wybrane TOP 9 ciekawostek

Poznaj najważniejsze zmiany, dotyczące zachowań użytkowników w internecie, jakie zadziały się w ostatnim roku. 

Fakt 1 – Populacja przekroczyła 8 miliardów ludzi

Według najnowszej statystyki na Ziemi żyje 8,009 mld ludzi. W 2021 roku było nas 7,942 mld, a w 2020 – 7,725 mld.

Fakt 2 – Internautów także jest coraz więcej 

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy liczba użytkowników internetu wzrosła o 98 milionów – jest ich obecnie 5,158 mld. Bariera 5 miliardów została przekroczona w 2021 roku.

Fakt 3 – Coraz mniej czasu w internecie

Ilość czasu spędzanego online spadła o prawie 5% (20 minut) w stosunku do roku poprzedniego i jest to dokładnie 6 godzin i 37 minut. Jedna z teorii próbujących wyjaśnić to zjawisko mówi o tym, że użytkownicy coraz częściej wybierają w sieci jakość, a nie ilość, tym samym coraz lepiej zarządzają czasem w internecie – szukają i czytają to, co jest im potrzebne i ma realną wartość.

Fakt 4 – LinkedIn osiąga nowy kamień milowy

Najnowsze dane dotyczące zasięgu reklam LinkedIn pokazują, że ulubiona na świecie profesjonalna sieć społecznościowa ma obecnie ponad 900 milionów zarejestrowanych członków! Jeszcze w styczniu 2021 było to 720 milionów.

Fakt 5 – Więcej wyświetleń reklam w social mediach

Również platformy mediów społecznościowych odnotowały wzrost wyświetleń reklam – aż o 57% w porównaniu do ostatnich kwartałów 2022 i 2021 roku.

Fakt 6 – YouTube goni wyszukiwarkę Google

Według narzędzia Semrush, YouTube plasuje się na drugim miejscu w światowym rankingu witryn internetowych, z łączną liczbą 5,85 miliarda unikalnych użytkowników (UU) miesięcznie, wyprzedzając także Facebooka z 2,48 miliardem na trzecim miejscu.

Fakt 7 – 30% pieniędzy wydawanych na reklamę online jest w social mediach

W 2022 roku na reklamę online wydano 667 miliardów dolarów. Kwota ta stanowi 15,2% wzrost do roku poprzedniego (88 miliardów). Ponad 30% z tej sumy wydano na reklamę w social mediach. 

Fakt 8 – TikTok zdobywa naszą uwagę

Najwięcej czasu w miesiącu spędzamy na TikToku – 23 godziny i 28 minut (wzrost o 20% YoY). Instagram odnotował wzrost o 46 minut, spędzamy na nim średnio 12 godzin w miesiącu.

Fakt 9 – Moda i elektronika na prowadzeniu w e-commerce

Najwięcej pieniędzy użytkownicy internetu wydali na modę (871 miliardów dolarów) oraz elektronikę (765 miliardów dolarów). Łącznie w 2022 roku w kanale e-commerce (we wszystkich branżach) wydano 3,59 biliona dolarów.

Szczegółowe dane — czyli zbiór kilkudziesięciu najważniejszych parametrów

Czy wiedzieliście o tym, że na Ziemi ponad 6 na 10 osób korzysta z internetu? I choć pomimo niewielkiego spowolnienia we wzroście liczby użytkowników (największy notowany był w 2010 roku), to szacuje się, że do końca 2023 roku ponad ⅔ światowej populacji będzie mieć dostęp do sieci.

POPULACJA

  • 8,01 mld ludzi + 0,8% YoY wzrostu populacji (67 mln)
  • Chiny oraz Indie to 35,6% całej populacji, USA to 4,2% całej populacji
  • 30,4 lat to średnia wieku populacji 
  • Ludzi w wieku 0-9 lat jest 1,342 mld
  • Ludzi w wieku 65+ jest 793 mln
  • Ludzi w wieku 20-44 lata jest prawie 3 mld 
  • 5,44 mld unikalnych użytkowników telefonów
  • 4,76 mld aktywnych użytkowników social mediów
  • + 3,0% YoY wzrost liczby użytkowników social mediów (137 mln)
  • + 1,9% YoY wzrost liczby użytkowników internetu (98 mln)

UŻYCIE INTERNETU W GRUPIE 16-64 LAT (DZIENNIE)

  • 6 h 37 min – tyle czasu średnio spędzamy w internecie każdego dnia
  • 2 h 31 min – tyle czasu średnio spędzamy na social mediach każdego dnia

INTERNET

  • 5,16 mld – wszyscy użytkownicy internetu
  • Dla porównania w 2019 roku było 3,977 mld użytkowników, w 2015 było
    3,004 mld, natomiast w 2010 było 1,908 mld
  • 67,2% to mężczyźni, a 62,6% to kobiety
  • 92,3% populacji korzysta z internetu w na urządzeniach mobilnych
  • Kraje, w których jest największy odsetek ludzi bez dostępu do internetu: Somalia 90,2%, Etiopia 83%, Indie 51,3% (dla porównania w Chinach będzie to jedynie 26,3%)
  • Najszybszy internet mobilny jest w Katarze, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Norwegii
  • Najwolniejszy internet jest w Belize, Jemenie i Syrii
  • 57,8% osób korzysta z internetu w poszukiwaniu informacji, 53,7% by być w kontakcie z innymi, 50,9%, bo chce być na bieżąco z newsami i wydarzeniami, 49,7%, aby oglądać wideo, 47,6% korzysta, bo szuka instrukcji wykonania czegoś
  • Tylko 25% internautów używa aplikacji do sportu i podróży
  • 65,86% internautów używa przeglądarki Chrome, 18,67% używa Safari 
  • W 2015 roku tylko 47,9% internautów korzystało z przeglądarki Chrome

 SOCIAL MEDIA

  • 4,76 mld ludzi korzysta z mediów społecznościowych
  • Dla porównania w 2017 roku było 2,79 mld użytkowników social mediów
  • +3% YoY wzrosła ilość użytkowników social mediów (o 137 mln)
  • 2 h 31 minut spędzamy dziennie w social mediach, najmniej czasu spędzają ludzie w Japonii (51 minut), natomiast polacy 2 h 4 minuty
  • Główny powód obecności w social sediach to „bycie w kontakcie ze znajomymi”, dla 36% to sposób na spędzanie wolnego czasu
  • W Japonii używa się statystycznie 3,5 narzędzi social mediowych,
    w Polsce 6,3
  • Użytkownicy Pinteresta oraz Reddita najczęściej obecni się także na LinkedIn
  • Instagram jest ulubioną platformą dla osób w wieku do 34 lat

FACEBOOK

  • Facebook jest ulubioną platformą dla osób w wieku 35-44 lata
  • 2,958 mld użytkowników liczył Facebook w 2022 roku, dla porównania było to 2,072 mld w 2017 roku, oraz 1,007 mld w 2012 roku
  • Największa grupa na FB to mężczyźni w wieku 25-34 lata – 17,6%

MOBILE

  • 8,46 mld aktywnych telefonów komórkowych 
  • 15 GB – średnia ilość danych zużywanych miesięcznie (per telefon)
  • 72% ruchu w sieci jest z z urządzeń z systemem Android 
  • 23% ruchu w sieci jest z urządzeń z systemem IOS

E-COMMERCE

  • 57,6% internautów kupuje w sieci coś co tydzień
  • Najwięcej kupują kobiety w wieku 25-34 lata – aż 63% z nich robi zakupy co tydzień w sieci
  • Największe zachęty do zakupów to: darmowa dostawa (dla 44%), kupony / zniżki dla (37,9%), pozytywne opinie innych użytkowników (dla 31,6%)
  • 4,11 mld osób zrobiło zakupy w sieci w 2022 roku
  • W e-commerce w 2022 roku wydano w sumie 3,59 biliona dolarów
  • 1,85 mld ludzi korzysta z platform zajmujących się zamawianiem jedzenia – wzrost o 8,6% (146 milionów) względem roku poprzedniego
  • W sieci wydano 361 mld dolarów na podróże lotnicze, 68 mld na podróże pociągami i 269 mld na noclegi
  • 1,28 mld ludzi na świecie używa urządzeń z kategorii fitness & wellbeing devices
  • Płatny content – największa grupa, która płaci co miesiąc za content to mężczyźni w wieku 25-34 lat – 80,7%
  • 4,16 mld użytkowników wykonuje płatności elektroniczne – wzrost o 8,3% YoY (321 milionów)
  • W Polsce karty płatniczej (debit card) używa 84% populacji w wieku 15+

DIGITAL MARKETING

  • 50,8% osób w wieku 16-64 lat szuka informacji o marce, zanim dokona zakupów
  • Pokolenie 16-24 lat odkrywa nowe marki głównie dzięki reklamom w social mediach – 28,4%
  • Konsumenci najczęściej szukają informacji o markach w wyszukiwarkach – 48,2%, w social mediach – 43,1%, bazując na opiniach konsumentów – 36,3% 
  • Najczęstszą interakcją z marką jest wejście na stronę – 43,1% użytkowników, obejrzenie materiału wideo przygotowanego przez markę – 23,7%
  • 667 miliardów dolarów wydano na reklamę online w 2022 roku, to wzrost
    o 15,2% (88 miliardów) względem roku poprzedniego, co stanowi 73,4% wszystkich kwot wydanych na reklamę (online oraz offline)
  • W 2021 roku wydano na reklamę online 579 miliardów dolarów, w 2020 roku 435 miliardów dolarów, a w 2017 r. 254 miliardy dolarów
  • Reklama online w 2017 roku stanowiła zaledwie 46,9% całości kwot wydanych na reklamę
  • Najwięcej wydano na kanał: wyszukiwarki – 260 miliardów dolarów, reklamę w social mediach – 226 miliardy dolarów (największy wzrost o 23,2%), reklamę wideo – 180 miliardów dolarów (wzrost o 20,1%) oraz banery display – 155 miliardów dolarów
  • Na kampanie influencerskie wydano 27,5 miliarda dolarów (wzrost o 20,4% względem 2021)
  • Ad blocka używa 35,7% osób na świecie, najwięcej w Chinach 43,2%, w Polsce jest to 36,2%

Wszystkie dane pochodzą z Digital 2023 Global Overview Report.

Czytaj także

Dlaczego poprawnie zbudowany lejek sprzedażowy poz... Dobrze zbudowany lejek sprzedażowy da Ci wiedzę o klientach na każdym etapie procesu. Dzięki temu dopasujesz taktyki i techniki sprzedaży do konkretn...
Co dla Twojego biznesu oznacza recesja i jak sobie... Według wszelkich przewidywań w tym roku na wielu rynkach czeka nas recesja. Nawet jeśli nie na wszystkich i nie dotknie bezpośrednio niektórych grup ...
Działania organiczne nie mają sensu? Nie tutaj! Sp... Post organiczny, który osiąga duże zasięgi? To połączenie już dawno nie działa tak, jak na początku funkcjonowania mediów społecznościowych. Duże pla...