Zyskaj przewagę nad konkurencją. Reklamuj się na Pintereście

Jest jedno miejsce w sieci, w którym konkurencji jest znacznie mniej. Pinterest, bo o nim mowa, to cały czas niedoceniany kanał komunikacji, w którym warto zacząć działać, zanim zrobi to Twoja konkurencja! Sprawdź, jak wykorzystać jego potencjał w działaniach reklamowych.
Zyskaj przewagę nad konkurencją. Reklamuj się na Pintereście

Jest jedno miejsce w sieci, w którym konkurencji jest znacznie mniej. Pinterest, bo o nim mowa, to cały czas niedoceniany kanał komunikacji, w którym warto zacząć działać, zanim zrobi to Twoja konkurencja! Sprawdź, jak wykorzystać jego potencjał w działaniach reklamowych.

Wyprzedź konkurencję w swojej branży 

W swoim pierwszym tekście wspomniałam o tym, co warto pokazywać na Pintereście i jakie branże najlepiej się na nim odnajdą. Teraz, jako uzupełnienie działań organicznych, proponuję także działania reklamowe, które pomogą Ci zaistnieć szybciej na tym kanale. 

W marketingu najważniejszy jest pomysł — tylko wyróżniając się na tle konkurencji, możesz zyskać przewagę. Dobra wiadomość jest taka, że na Pintereście konkurencja jest naprawdę mała, bądź nie ma jej wcale. Marki nie znają tego narzędzia lub uważają je za nieodpowiednie dla swojej branży, co jest myśleniem błędnym.  

Warto wykorzystać tę niszę i zostać jednym z pierwszych w swojej branży. Dlaczego? Użytkownicy Pinteresta, to świadomi przyszli klienci. Według badań, 97% z nich szuka konkretnych produktów, a aż 8 na 10 z nich finalizuje zakup! 

 

Wyznacz cel i dobierz odpowiednią formę kampanii

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowych, należy dobrze przemyśleć cel i formę reklamy. Panel reklamowy Pinteresta pozwala na realizację trzech głównych celów:

  • Kreowanie świadomości marki, w którym wyróżniamy:
    • Świadomość marki
    • Wyświetlenia filmu
  • Nakłanianie do rozważenia zakupu, w tym:
    • Rozważenie zakupu
  • Uzyskanie konwersji, w tym:
    • Konwersje
    • Sprzedaż z katalogu

Cele są bardzo zbliżone do tych dostępnych w innych mediach społecznościowych. Wyróżnikiem Pintersta jest możliwość wykorzystania opublikowanych wcześniej Pinów do realizacji wszystkich celów, a nie tak jak w przypadku Facebooka czy Instagrama, jedynie do promocji samego posta. Oczywiście można też stworzyć zupełnie nowego i wykorzystać go w reklamie. 

Piny mogą mieć postać:

  • pojedynczego baneru
  • karuzeli zdjęć
  • wideo

Muszę tutaj również wspomnieć o bardzo niedocenianej sprzedaż z katalogu. Ta forma w zasadzie nie jest wykorzystywana na naszym rynku, a może stanowić kolejną przewagę nad konkurencją! Wystarczy podpiąć feed produktowy i odpowiednio skonfigurować kampanie, żeby produkty pokazały się klientom. 

Przykład reklamy karuzelowej

Zyskaj dzięki większej ilość przekierowań

Na Pintereście, poza przekierowaniem z reklamy na stronę internetową, odbiorca po zobaczeniu reklamy może dodatkowo:

  • przejść na profil główny marki,
  • przypiąć Pin do swojej tablicy na tym kanale, co poszerzy zasięg marki,
  • zacząć obserwować profil.

Niezależnie od tego, jaki cel reklamowy zostanie wybrany, możesz zyskać dodatkowy ruch na profilu i zwiększyć liczbę obserwatorów. 

Reklama na desktopie

Reklama mobile

Zacznij działać!

Pierwszym krokiem do efektywnych działań jest oczywiście założenie konta reklamowego i właściwa konfiguracja. Bardzo istotne jest prawidłowe zainstalowanie tagu Pinteresta, konfiguracja zdarzeń oraz grup docelowych. Następnie cele marki należy przełożyć na cele dostępne w panelu reklamowym. Wtedy przychodzi pora na określenie tego, co i w jaki sposób chcesz pokazać i jak mają wyglądać Twoje Piny. 

Pamiętaj! Żeby działania na Pintereście były skuteczne, powinny być prowadzone w sposób ciągły. Potrzeba trochę cierpliwości i czasu, żeby algorytmy nauczyły się produktów i realizacji wyznaczonego celu.

 

Key Takeaways

  1. Zrób research, przeanalizuj branże i konkurencję. Przekonasz się, że na Pintereście jest jeszcze dużo miejsca do zagospodarowania. 
  2. Przygotuj panel reklamowy od strony technicznej. Zwróć uwagę na prawidłowe zainstalowanie piksela i konfigurację zdarzeń.
  3. Określ cele, które możesz realizować na tym kanale. Pamiętaj, że to doskonałe miejsce do pokazania produktów i usług w naturalnym otoczeniu.
  4. Przygotuj zarówno Piny organiczne, jak i reklamowe. Uwzględnij to, że odbiorcy mogą podjąć wiele działań z poziomu wyświetlanej reklamy.
  5. Jeśli masz już cały plan działania, śmiało możesz ruszać z reklamą!

O AUTORCE

Patrycja Gala

Social Media Ads Specialist

W Yetizie Facebook Ads Specialist z zapałem do poznawania wszystkiego, co nowe, zwłaszcza jeśli chodzi o reklamę w mediach społecznościowych. Prywatnie fanka ciszy, spokoju i podróży.

Dowiedz się więcej